خبرگزاری کار ایران

کسائیان به ایلنا خبر داد؛

«روزنامه جوان» تذکر گرفت/ «خبرگزاری ایسنا» تبرئه شد

سخنگوی هیات منصفه مطبوعات استان تهران گفت: در جلسه امروز دادگاه مطبوعات خبرگزاری ایسنا تبرئه شد و روزنامه جوان تذکر گرفت.

علی‌اکبر کسائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اینکه جلسه امروز دادگاه مطبوعات در شعبه 8 دادگاه کیفری و به ریاست «قاضی جلالی» برگزار شد، گفت: در ابتدای این جلسه به اتهامات «سعید پورعلی» مدیر مسئول وقت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) رسیدگی شد.

وی افزود: اتهامات پورعلی انتشار تحقیقات مراجع قضایی و نشر مطالب خلاف واقع ذکر شده بود که در هر دو مورد اتهامی با اکثریت آرا از سوی هیات منصفه مطبوعات استان تهران مجرم شناخته نشد.

سخنگوی هیات منصفه مطبوعات استان تهران خاطرنشان کرد: علاوه بر این اتهامات «محمد ودود حیدری» مدیرمسئول وقت روزنامه جوان نیز در جلسه امروز مورد رسیدگی قرار گرفت. در این مورد نیز اتهام نشر اکاذیب به قصد اضرار به غیر برای مدیر مسئول وقت این روزنامه مطرح بود و این اتهام به صورت مجزا از سوی دو شاکی یعنی «سعید مرتضوی» و «سعید ابوطالب» عنوان شده بود.

وی ادامه داد: در این مورد هم هیات منصفه مطبوعات استان تهران با اکثریت آرا وی را مجرم تشخیص نداد اما به مدیر مسئول وقت روزنامه جوان تذکر داده شد تا در نقد مطالب و انعکاس اخبار، اخلاق و رسالت مطبوعاتی را رعایت کند.

کد خبر : ۲۸۸۵۲۷