خبرگزاری کار ایران

موگرینی در جمع خبرنگاران:

پنجره‌ای که گشوده‌ایم را نمی‌بندیم تا پنجره دیگر را باز کنیم/ مذاکرات ادامه دارد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پنجره‌ای که گشوده‌ایم را نمی‌بندیم تا یک پنجره دیگر باز کنیم و همچنان به تلاش ادامه می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا به وین٬ فدریکا موگرینی با حضور در جمع خبرنگاران مقابل هتل کوبورگ٬ به برخی سوال‌ها پاسخ داد و همچنین تاکید کرد که مذاکرات در سخت‌ترین مراحل خود قرار دارد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان این موضوع که چند مرحله نشست عمومی و داخلی تا کنون برگزار شده٬ تصریح کرد: این نشست‌ها در برخی موارد پیشرفت داشته است.

این عضو مذاکره کننده اروپایی ادامه داد: در این ساعت‌ها همچنان به مذاکره ادامه می‌دهیم تا نتیجه‌ به دست آید٬ همچنانکه در چند روز آینده نیز گفت‌وگوها ادامه دارد.

موگرینی تاکید کرد: برای رسیدن به نتیجه نهایی در این مذاکرات٬ به زمان بیشتری نیاز داریم و البته ممکن است وزرای خارجه طی ساعات آینده وین را ترک کنند و دوباره برگردند٬ اما حرکتی که هم‌اکنون وجود دارد٬ حرکتی رو به جلوست.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان این نکته که به تلاش ادامه می‌دهیم تا ببینیم دستیابی به توافق ممکن است یا خیر٬ خاطرنشان کرد: پنجره‌ای که گشوده‌ایم را نمی‌بندیم تا یک پنجره دیگر باز کنیم.

وی افزود که این مساله طی برای چند ساعت یا چند روز آینده به گفت‌وگو ادامه دهیم به هیچ عنوان به معنای تمدید نیست.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه گفت که هرچند برخی  مقام‌ها ممکن است طی ساعات آینده وین را ترک کنند اما وی برنامه‌ای برای رفتن ندارد.

 

کد خبر : ۲۸۸۹۸۷