خبرگزاری کار ایران

/روز قدس٬ روز آمادگى آزادسازى قدس/

بیانیه وزارت خارجه به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی قدس

وزارت امور خارجه به مناسبت فرارسیدن روز جهانی قدس طی بیانیه‌ای از آحاد ملت ایران، مسلمانان و آزادی‌خواهان برای حضور در مراسم راهپیمایی روز قدس دعوت کرد.

به گزارش ایلنا، متن این بیانیه‌ به شرح زیر است:

روز جهانی قدس روز همبستگی بین‌المللی جهان اسلام و یکی از یادگارهای ماندگار و جاوید حضرت امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است که همه آزادیخواهان و مسلمانان جهان در این روز حمایت از آرمان فلسطین را به نمایش گذاشته و با برگزاری مراسمی باشکوه انزجار خود را از اشغالگران صهیونیست ابراز می‌نمایند.

بزرگداشت روز جهانی قدس در سال جاری در شرایطی صورت می‌گیرد که آتش فتنه رژیم صهیونیستی نه تنها فلسطین و قدس بلکه سرتاسر خاورمیانه را دربرگرفته و با همراهی این رژیم با جریان‌های تکفیری، سبعیت و وحشی‌گری آن به مراتب بیشتر از گذشته نمایان گردیده است.

تلاش برنامه‌ریزی‌شده رژیم صهیونیستی برای یهودی‌سازی کامل قدس و تغییر هویت تاریخی و تمدنی آن از طریق شهرک‌سازی، هتک حرمت و اقدامات مستقیم در جهت نابودی مسجد الاقصی، محرومیت دسترسی فلسطینیان مظلوم به اماکن مقدس و کوچاندن اجباری ساکنان غیر یهودی قدس، زنگ خطر را در این منطقه به صدا درآورده و وضعیت ناگوار و دردناکی را ایجاد نموده است.

تداوم اقدامات تجاوزکارانه به مناطق مختلف فلسطین از جمله غزه، کشتار کودکان٬ زنان و مردان بی‌دفاع، تحمیل محاصره ضد انسانی طولانی‌مدت و بسته شدن نقاط عبور مرزی و گذرگاه‌ها، قطع ارسال مواد غذایی و دارویی، افزایش تعداد بازداشت شدگان و تعرض به مبارزان و ساکنان فلسطینی در این مناطق از جمله اقدامات ددمنشانه رژیم صهیونیستی است که همچنان علیه مردم مظلوم فلسطین اعمال می‌گردد و به ویژه باریکه غزه را در آستانه یک فاجعه انسانی قرار داده است.

تلاش بی‌وقفه رژیم صهیونیستی برای خارج کردن مساله فلسطین از اولویت جهان اسلام و ضربه به مقاومت در شرایطی انجام می‌شود که ملت فلسطین با درک درست واقعیات و با الهام از تجربه 67 ساله رویارویی با اشغالگران، امروز با اتکاء به توانایی‌های ذاتی خویش، راه خود را در استمرار مقاومت تا احقاق کامل حقوق خویش یافته و مقاومت مشروع گروه‌های فلسطینی توانسته است نقش خود را به عنوان عامل موثر و تعیین‌کننده درمعادله موجود بحران فلسطین تثبیت نماید.

جمهوری اسلامی ایران بر مبنای رهنمودهای مقام معظم رهبری بر این باور است که برقراری صلح و آرامش پایدار در منطقه خاورمیانه جز از طریق احقاق حقوق کامل ملت مظلوم فلسطین محقق نخواهد شد و ملت فلسطین مبارزه مشروع و قانونی را برای دستیابی به حقوق حقه خود ادامه خواهد داد. دستیابی به این هدف مستلزم برخورد با تجاوز و زیاده‌خواهی‌های رژیم صهیونیستی و توانمندسازی فلسطینیان در پایداری مقابل این اقدامات است؛ زیرا پایداری و مقاومت یگانه راه صیانت از حقوق و آزادسازی سرزمین فلسطین و قدس شریف است.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از آحاد ملت مقاوم و آزاده ایران عزیز، مسلمانان و آزادی‌خواهان دعوت می‌نماید تا با شرکت گسترده خود در مراسم بزرگداشت روز جهانی قدس در سراسر جهان، از آرمان انسانی و رهائی‌بخش ملت فلسطین و مقاومت قهرمانانه، مشروع و تحسین‌برانگیز این ملت علیه اشغالگران صهیونیست حمایت نمایند.

کد خبر : ۲۸۹۰۹۳