خبرگزاری کار ایران

روحانی پس از بازگشت از روسیه:

مذاکرات مراحل حساس خود را طی می‌کند

بامداد جمعه پس از شرکت در نشست سران سازمان همکاری شانگهای، اعضای گروه بریکس و اتحادیه اقتصادی اوراسیا در شهر اوفا روسیه، وارد فرودگاه مهرآباد شد و مورد استقبال معاون اول رییس جمهوری و شماری از وزیران قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در گفت وگوی کوتاهی با خبرنگاران، سفر خود به روسیه و شرکت در نشست سران سه سازمان بزرگ منطقه ای و بین المللی را بسیار با اهمیت دانست و گفت: اعضای سازمان همکاری شانگهای، گروه بریکس و اتحادیه اوراسیا در مجموع با داشتن بیش از 50 درصد جمعیت جهان، حدود 30 درصد درآمد ناخالص کل جهان را در اختیار دارند.

رییس جمهوری در ادامه به ملاقات‌های خود را با روسای جمهوری روسیه، چین، بلاروس، افغانستان و نخست‌وزیر هندوستان در حاشیه این اجلاس اشاره کرد و افزود: در این دیدارها، راه‌های توسعه بیش از پیش همکاری‌های دوجانبه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

روحانی با اشاره به دیدار خود با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه گفت: در این دیدار اقدامات انجام شده برای توسعه مناسبات تهران - مسکو طی دوره فعالیت دولت یازدهم مرور و برنامه‌های آتی برای تقویت این روابط بررسی شد.

رییس جمهوری همچنین به دیدار خود با نخست وزیر هند اشاره کرد و افزود: این دیدار در واقع اولین ملاقات با وی بود. در این دیدار موضوع حضور و مشارکت هند در طرح‌های توسعه بندر چابهار و عملیاتی کردن پروژه‌های شرق کشور مورد بررسی قرار گرفت.

روحانی درباره ملاقات خود با رییس جمهوری چین نیز گفت: در این دیدار مسایل پیش‌رو و کاری میان دو کشور مرور شد.

رییس جمهوری با بیان اینکه در ملاقات‌ها با سران کشورهای چین و روسیه به طور طبیعی بحث مذاکرات مطرح بود، اظهار داشت: این مذاکرات هم اکنون مراحل حساس خود را طی می‌کند و ان‌شاءالله آن چه برای مردم کشورمان خیر است، محقق خواهد شد.

رییس جمهوری در پایان همچنین از تلاش و زحمات تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان که با قدرت و قوت تمام در لیالی قدر نیز به مذاکرات خود با مذاکره‌کنندگان ادامه می دهند، قدردانی کرد.

کد خبر : ۲۸۹۳۵۲