خبرگزاری کار ایران

مهرعلیزاده در گفت‌و‌گو با ایلنا:

دستیابی به توافق در یکی دو روز آینده در دسترس است

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: با توجه به تلاش مذاکره‌کنندگان طی دو سال اخیر و عزم دولت بر حل مسائل هسته‌ای و لغو تحریم‌ها، به نظر می‌رسد در یکی دو روز آینده دستیابی به توافق در دسترس خواهد بود.

محسن مهر علیزاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا٬ در پاسخ به این سوال که حضور مردم چه تاثیری می‌تواند در روند مذاکرات داشته باشد٬ گفت: پشتوانه این نظام علاوه بر امدادهای الهی حضور مردم است

وی افزود: این حضور قطعا می‌تواند روحیه و جایگاه مذاکره کنندگان کشورمان را تقویت کرده و بر آن اثر مثبت داشته باشد.

مهر علیزاده در خصوص پیش‌بینی خود از مذاکرات گفت: با وجود همه اخبار پیش‌بینی می‌شود با توجه به اینکه عزم دو طرف بر حل مشکلات است٬ در یک یا دو روز آینده بتوانیم به توافق نهایی برسیم.

مهرعلیزاده گفت: آنچنان که مستحضرید در دو روز گذشته با توجه به اینکه طرفین هنوز در خصوص برخی مسائل و موضوعات بعضا مهم به نتیجه مشخصی نرسیده‌اند٬ شرایط برای طرفین تا حدودی مشکل شده٬ اما در مجموع با توجه به تلاش مذاکره‌کنندگان طی دو سال اخیر و عزم دولت تدبیر و امید بر حل مسائل هسته‌ای و متعاقبا لغو تحریم‌ها، به نظر می‌رسد در یک یا دو روز آینده دستیابی به توافق در دسترس خواهد بود.

وی افزود: بی‌شک طرفین مذاکره برای عبور از این مرحله خطیر باید تصمیمات سخت و مهمی بگیرد که تیم مذاکره‌کننده کشورمان نیز از این قاعده مستثنی نیست.

مهرعلیزاده در ادامه یادآور شد: مذاکره‌کنندگان کشورمان همچون همیشه هم‌راستا با خطوط کلی تعیین‌شده از سوی رهبری و منافع ملی کشورمان حرکت خواهند کرد.

مهرعلیزاده با اشاره به حمایت صریح و همیشگی رهبری از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری کاملا در جریان جزییات مذاکرات قرار دارند و نگاه مدبرانه ایشان همواره راهگشای دیپلمات‌های ایران بوده و  نگرانی برخی جریان‌ها از عدول و تخطی از فرمایش‌های ایشان درباره مذاکرات بی‌مورد است.

وی حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس را توامان در حمایت از مواضع کلی نظام  و عملکرد دولت در خصوص مذاکرات و مسائل داخلی دانست و افزود: از ابتدای انقلاب مردم مهمترین سرمایه انقلاب بوده‌اند و امروز این حضور پرشور موقعیت ما را در مذاکرات تقویت خواهد کرد.

مهرعلیزاده با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه سال جاری گفت: بی‌شک در صورتی که مذاکرات تا انتها به همین شکل با موفقیت ادامه پیدا کند، لغو تحریم‌ها و به رسمیت شناخته شدن حق استفاده ایران از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای به عنوان نمادی از موفقیت تمام ملت و فائق آمدن بر یکی از مشکلات چند سال اخیر که با آن رو‌به‌رو بوده‌ایم٬ سطح امیدواری عمومی ارتقا یافته و در نتیجه شاهد حضور پرشور مردم در عرصه انتخابات پیش رو خواهیم بود که بی‌شک این حضور پرشور در نتیجه و محتوای انتخابات نیز تاثیر مثبتی خواهد داشت.

کد خبر : ۲۸۹۴۲۳