خبرگزاری کار ایران

/خروش همدلانه ایرانیان علیه کودک‌کشی از غزه تا یمن/

کمالوندی: مشکل خاصی در مسیر توافق باقی نمانده‌ است

سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان گفت: هدف از سفر اخیر آمانو بحث درخصوص مسیر فنی و مسائل گذشته (PPI) بود که به نظر می‌رسد به چارچوب موردنظر رسیده اند.

بهروز کمالوندی در حاشیه مراسم راهپیمایی روز قدس در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اظهارات علی‌اکبر صالحی در مورد این‌که مذاکرات رو به اتمام است، گفت: آقای صالحی اظهار امیدواری کردند که مذاکرات در مدت‌زمان پیش رو به اتمام برسد و من هم فکر نمی‌کنم نکته قابل‌توجه و خاصی باقی مانده‌باشد.

وی همچنین در ادامه در مورد ادعای شبکه «الجزیره» پیرامون این‌که ایران مصاحبه غیرمستقیم با دانشمندان خود را پذیرفته است، افزود: ما در مذاکرات خطوط قرمز را کاملاً رعایت می‌کنیم و از طرفی هم باید به بحث‌های گذشته بپردازیم و این‌دو می‌بایست باهم و در کنار هم درنظر گرفته‌شود.

کمالوندی با تاکید بر این‌که در همین راستا با آژانس به نتایجی رسیده‌ایم، یادآور شد: مباحث فنی و سیاسی دو مسیر جداگانه است اما این دو مسیر بر روی یکدیگر تاثیر می‌گذارند و به‌نظر می‌رسد، در مسیر فنی و مسائل گذشته (PPI) پیشرفت‌هایی به‌دست آمده و مشکل خاصی وجود نداشته‌باشد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی در پایان خاطرنشان کرد: سفر اخیر آقای آمانو و هیات‌ همراه‌شان برای بحث درمورد دو موضوع مذکور بود و به نظر می‌رسد به چارچوب موردنظر رسیده اند.

کد خبر : ۲۸۹۴۸۳