خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله نوری همدانی:

امنیت، پیشرفت و توانمندی حاصل نظام ولایی ماست

یکی از مراجع تقلید شیعه در قم، با اشاره به حمایت استکبار جهانی از صدام در جنگ تحمیلی، گفتند: ملت ایران با وجود کمک های تسلیحاتی و مادی استکبار به صدام، با تکیه بر ولایت فقیه و مبانی ولایی توانستند دفاع هشت ساله را با عزت و افتخار پشت سر بگذارند.

به گزارش ایلنا به نقل از حوزه٬ آیت‌الله نوری همدانی جمعه شب در «چشمه معرفت» ویژه برنامه ایام ماه مبارک رمضان که از شبکه یک سیما پخش شد، با بیان اینکه سنت‌های پروردگار متعال در قرآن کریم ذکر شده، اظهار داشت: خداوند متعال بر اساس سنت‌هایی که برای تدبیر عالم اتخاذ کرده‌اند، مقدرات را بوجود می‌آورند که این قبیل آیات در قرآن بسیار هستند و توجه به آنها لازم و در زندگی ما موثر است.

وی با اشاره به آیه 11 سوره رعد« إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّىٰ یُغَیِّروا ما بِأَنفُسِهِم»، اظهار داشت: براساس این آیه، خداوند متعال مقدرات خود را نسبت به یک ملت تغییر نمی دهند مگر اینکه آنها روحیات خود را تغییر دهند تا خداوند براساس آن تحول، مقدرات خود را تغییر دهند.

این مرجع تقلید با اشاره به آیه 96 سوره اعراف « وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَى آمَنُواْ وَاتَّقَواْ لَفَتَحْنَا عَلَیْهِم بَرَکَاتٍ مِّنَ السَّمَاء وَالأَرْضِ وَلَـکِن کَذَّبُواْ فَأَخَذْنَاهُم بِمَا کَانُواْ یَکْسِبُونَ»، ابراز داشت: براساس این آیه، «اگر مردم قریه‌ها ایمان آورده و پرهیزگاری پیشه کرده بودند برکات، آسمان و زمین به روی آنها گشوده می‌شد«.

وی یکی از مصادیق سنت الهی را موضوع شکر نعمت‌های خداوند عنوان کرد و اظهار داشت: خداوند متعال در آیات قرآن کریم تاکید کرده‌اند «اگر شکر نعمت‌ها را به جای آورید، ما نیز نعمت‌های خود را افزایش می‌دهیم؛ اما اگر کفران نعمت کنید بدانید ما نسبت به کسانی که نعمت های خدا را در نظر نمی گیرند و کفران می‌ورزند عذاب شدیدی داریم«.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه خداوند متعال در 73 مورد از شکر نعمت الهی در قرآن کریم سخن گفته‌اند، ابراز داشت: ما باید نعمت‌های خداوند را بشناسیم و شاکر باشیم و همواره در راه خشنودی ذات اقدس الهی گام برداریم.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم مبنی بر اینکه انسان از شمارش نعمت‌های الهی عاجز است، گفت: خداوند مقدرات زمین و آسمان را به گونه‌ای قرار داده‌اند که به سود انسان باشد.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) مبنی بر اینکه «بزرگ ترین نعمت، ولایت ما اهل بیت(ع) است»، ابراز داشت: ما باید اهل بیت(ع) را بشناسیم و در راستای فرهنگ ائمه معصومین(ع) گام برداریم.

این مرجع تقلید مصداق حرکت در مسیر فرهنگ اهل بیت(ع) را شکست نظام شاهنشاهی عنوان کرد و گفت: ملت ایران بر اساس حرکت در مسیر ولایتمداری اهلبیت(ع)، رژیم شاهنشاهی را نابود کردند.

آیت‌الله نوری همدانی افزود: نظام‌های پادشاهی و شاهنشاهی قرن‌ها بر مردم براساس استبداد و تحقیر حکومت می‌کردند و موجب عقب ماندگی ایران بودند.

وی با اشاره به حمایت استکبار جهانی از صدام در جنگ تحمیلی، گفت: ملت ایران با وجود کمک‌های تسلیحاتی و مادی استکبار به صدام، با تکیه بر ولایت فقیه و مبانی ولایی توانستند این بحران بزرگ را از میان بردارند و دفاع هشت ساله را با عزت و افتخار پشت سر بگذارند.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه امروز نیز در ایران نظام ولایی برقرار است، ابراز داشت: امنیت، پیشرفت، تکامل، توانمندی و قدرت از مهم ترین مصادیقی هستند که حاصل نظام ولایی می باشند.

وی با اشاره به آیه 89 سوره نمل «مَنْ جاءَ بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ خَیْرٌ مِنْها وَ هُمْ مِنْ فَزَعٍ یَوْمَئِذٍ آمِنُونَ»، گفت: اهل بیت(ع) «حسنه» را به ولایت تعبیر کرده اند؛ کسانی که ولایتمدار هستند و در راه ولایت گام برمی دارند خداوند بهترین اجر را به آنها خواهد داد.

آیت الله نوری همدانی در پایان با بیان اینکه اگر انسان ها در مسیر ولایتمداری مصمم باشند از دنیا و آخرتی نیک برخوردار هستند، خاطرنشان کرد: پایبندان به ولایت اهلبیت(ع) از ترس های روز قیامت ایمن خواهند بود.

کد خبر : ۲۸۹۶۲۳