خبرگزاری کار ایران

سجادی در گفت‌وگو با ایلنا:

سه ضلعی وحدت اصولگرایان وحی منزل نیست/ جلسات وحدت٬ جامعیت ندارد

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری جلسات وحدت سه ضلعی ایثارگران٬ پایداری و موتلفه را ناکامل توصیف کرد.

کمال‌الدین سجادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا٬ تصریح کرد: نشست گروه‌های هجده‌گانه اصولگرایان تحت پرچم جبهه پیروان خط امام و رهبری به صورت منظم برگزار می‌شود و با توجه به انگیزه‌ای که بین گروه‌های اصولگرا وجود دارد٬ رسیدن به وحدت غیر ممکن نیست.

وی تاکید کرد: رسیدن به وحدت صددرصدی بین اصولگرایان شاید کاری بسیار دشوار باشد و حتی اگر به وحدت هشتاد درصدی برسیم٬ موفقیت بزرگی کسب کرده‌ایم.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به اینکه الگوهایی مثل 5+6 و 7+8 که در انتخابات پیشین مورد استفاده گروه‌های اصولگرایان بودند٬ گفت: برای انتخابات مجلس دهم هنوز الگویی پیش بینی نشده است٬ اما باید سعی شود الگویی طراحی شود تا هم احزاب اصولگرا و هم شخصیت‌های تاثیر گذار در آن حضور فعال داشته باشند.

دبیر کل جامعه اسلامی کارمندان با اشاره به وفات شخصیت‌های کاریزماتیک جریان اصولگرایی مثل عسگراولادی و مهدوی کنی گفت: در نبود این بزرگواران رسیدن به وحدت برای اصولگرایان دشوارتر از گذشته شده٬ چرا که شخصیت‌های جدید این جریان هنوز آن کاریزما را برای تاثیرگذاری میان اصولگرایان ندارند.

وی گفت: در حال حاضر برای رسیدن به وحدت جلساتی بین موتلفه و ایثارگران و پایداری برگزار می‌شود که کافی نیست و جلسات باید بتواند چتری برای حضور همه گروه‌های اصولگرا باشد. چنانچه جلساتی که آقای تقوی برگزار می‌کنند نیز جامعیت لازم را ندارد.

وی با اشاره به اینکه وقتی این جلسات کامل می‌شود که گروه‌های هجده گانه خط امام و رهبری نیز در این جلسات شرکت کنند٬ گفت: اگر اصولگرایان در انتخابات پیش رو از منافع فردی و حزبی بگذرند٬ می‌توان امیدوار بود به وحدت برسند.

سجادی در پاسخ به سوالی در مورد اختلافات بین جبهه پایداری و لاریجانی و اختلاف بین ائتلاف پیروان خط امام و رهبری و احمدی نژاد٬ با اشاره به اینکه گروه‌ها و شخصیت‌های مرجع نمایندگانی برای رسیدن به وحدت معرفی خواهند کرد، گفت: در باره احمدی‌نژاد هیچ بحثی فعلا وجود ندارد و آنطور که در رسانه‌ها آمده ایشان هیچ برنامه‌ای برای انتخابات ندارند٬ اما درباره آقای لاریجانی هنوز فاصله زیادی تا انتخابات داریم و هنوز ایشان فردی را به جلسات ائتلاف معرفی نکرده است.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به اینکه قرار نیست اگر یک دوره یک ائتلاف سه ضلعی شکل گرفت، اجرای آن وحی منزل باشد٬ گفت: ائتلافی نتیجه می‌دهد که چتر آن به روی سر همه گروه‌های اصولگرا باشد.

کد خبر : ۲۸۹۷۰۷