خبرگزاری کار ایران

مسجدجامعی در گفت‌وگو با ایلنا:

در جریان مذاکرات نشان دادیم به دنبال هیاهو نیستیم

عضو اصلاح‌طلب شورای شهر تهران گفت: اگر تنها بتوانیم 0.5٪ ازسهم درآمدهای بین‌المللی فرهنگی و هنری را به خود اختصاص‌دهیم، سودی بیشتر از مجموع درآمدهای نفتی عایدمان می شود.

احمد مسجدجامعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا٬ با تاکید بر این مهم که مذاکرات نقطه عطفی برای کشور است، گفت: در هر صورت هر نتیجه‌ای در مذاکرات٬ این نقطه عطف و نتایج آن برای کشور باقی خواهد ماند.

وی افزود: جمهوری اسلامی این توانایی را داشته که موج سیاسی تاثیرگذاری را در سطح جهانی ایجاد کند و نشان داده‌ایم که در سطح بین‌المللی هم حرف‌هایی داریم و صرفاً به دنبال هیاهو و بیان مدعیات بی‌پشتوانه نیستیم.

عضو اصلاح‌طلب شورای شهر تهران ادامه‌ داد: این مهم در راستای توان ویژه تیم دیپلماسی کشورمان محقق گردید که بخش ارزشمند اقدامات صورت گرفته است.

مسجدجامعی خاطرنشان کرد: نتیجه و دستاورد این بروز و ظهور دیپلماتیک، بی‌شک شرایط ویژه‌ای را برای کشور  به همراه خواهد داشت و حتی عدم توفیق در مذاکرات نیز قابل تحلیل خواهد بود.

وی با تاکید بر لزوم تلاش در دیپلماسی فرهنگی تاکید کرد: در شرایط پیش‌رو  توجه به دیپلماسی فرهنگی اهمیت ویژه‌ای دارد٬ چرا که در این صورت قادر خواهیم بود به ظرفیت فرهنگی موجود در جهان دسترسی پیدا کنیم و این فرصت مغتنمی است.

مسجدجامعی افزود: خوشبختانه در تمام سال‌های انقلاب با وجود فراز و فرودهای فراوان حرف‌هایی را در بیان هنری آماده و ارائه کرده‌ایم و بر این اساس امکان حضور تاثیرگذار در شرایط کنونی جهانی برای‌مان فراهم شده است.

وی با تاکید بر این که هم اکنون نیز در برخی حوزه‌های هنری همچون خط خوشنویسی، گران‌ترین هنرمندان جهان را در اختیار داریم٬ گفت: با این توانایی‌ها و استعدادهای موجود، اگر تنها بتوانیم 0.5٪ ازسهم درآمدهای بین‌المللی این حوزه را به خود اختصاص‌دهیم، سودی بیشتر از مجموع درآمدهای نفتی عایدمان می شود.

مسجدجامعی در پایان با اشاره به برگزاری مراسم افطار بنیاد باران که روز دوشنبه 23 تیرماه با حضور رئیس دولت اصلاحات برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در جریان این مراسم قرار گرفته‌ام و ان‌شاءالله در آن شرکت خواهم کرد.

کد خبر : ۲۸۹۸۴۴