خبرگزاری کار ایران

شورای اصلاح‌طلبان ممسنی در حمایت از افشانی؛

دست‌های پنهانی برای از بین‌بردن پشتوانه‌های مردمی تدبیر و امید در کار است

شورای تدبیر و امید و اصلاح‌طلبان ممسنی در بیانیه‌ای٬ ضمن حمایت از گزینه استانداری فارس تاکید کرد: دست‌های پنهانی برای از بین بردن پایگاه و پشتوانه‌های مردمی دولت تدبیر و امید در کار است!

به گزارش ایلنا متن بیانیه شورای تدبیر و امید و اصلاح‌طلبان ممسنی در حمایت از محمد علی افشانی به این شرح است:

استان فارس به عنوان یکی از مهمترین استان‌های کشور که هم از بعد اقتصادی و هم بعد سیاسی و فرهنگی مورد توجه قرار دارد علی رغم برخورداری از قابلیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار، در اغلب موارد مورد بی‌مهری‌هایی قرار گرفته است.

هرچند در خصوص بیان مشکلات این استان که بخش کوچک آن اقتصادی است و با مشکلات بسیار زیادی در بخش های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و زیست‌محیطی و غیره دست به گریبان است٬ می‌توان ساعت‌ها و روزها به بحث و گفت‌وگو نشست، اما متأسفانه علیرغم شعارزدگی در این استان هنوز هم مشاهده می‌شود که مسئولان کشوری، مشکلاتی را به مشکلات این استان می‌افزایند!

طی ۲۰ماه گذشته با استقرار مدیریت جدید استان، حامیان اصلی دولت تدبیر و امید به رغم برخوردهای ناصواب، با درنظرگرفتن مصلحت مردم از هیچ تلاشی دریغ ننموده و همواره سعی بر آن داشته که با پیشنهادها و تعامل‌های گسترده در جهت پیشرفت و توسعه استان و تحقق مطالبات مردم از دولت، به مدیریت استان یاری رساند تا با ایجاد همسویی در دولت و مردم، سیاست های دولت تدبیر و امید عملی شود، که متأسفانه به علت بی‌توجهی و عدم تدبیر و تصمیم قاطع در مدیریت کلان استان به نتیجه‌ای نرسید.

امروز نه تنها صدای حامیان دولت در استان شنیده نمی‌شود٬ حتی به نظر می‌رسد دست‌های پنهانی برای از بین بردن پایگاه و پشتوانه‌های مردمی دولت تدبیر و امید در کار است!

دولت تدبیر و امید بدون هیچ تردیدی هویتی تغییرجویانه دارد. با استقرار دولت جدید توقع و انتظار به حقی در افکار عمومی شکل گرفت که انتصاب و چینش مدیران دولت همسو و هم راستا با خواست اکثریت مردم یعنی به کارگیری مدیران معتقد و وفادار به سیاست ها و تصمیمات دولت تدبیر و امید صورت پذیرد.

اما با نهایت تأسف به دلایل متنوع و متعددی از جمله: زیاده خواهی و توقعات بی حد و حصر طیفی از نمایندگان محترم مجلس در مسئله عزل و نصب‌ها، عدم استفاده برخی دولتمردان از اختیارات و امکانات قانونی خود و… این امر تاکنون محقق نشده است و اینگونه به نظر می‌رسد بخش ها و سطوحی از قوه اجرایی از قبیل مدیران کل ادارات به جای حرکت و تلاش در مسیر برنامه‌ها و تحقق اهداف دولت، برای در امان ماندن از فشارهای مخالفان دولت و حفظ مقام و جایگاه خود، به پایگاه و عاملی برای اجرا و انجام برخی اهداف ناهمسو با دولت مبدل شده اند.

در این خصوص اعتقاد داریم صبوری بیش از حد و چشم‌پوشی و خودداری از اعمال اختیارات قانونی توسط دولت -در پناه واژه تعامل- بد عهدی با مردمی بوده که به امید و در طلب تغییر، به جناب دکتر روحانی رأی داده‌اند.

بدیهی است که استاندار به عنوان عالی‌ترین مقام اجرایی استان، نقطه امید رأی دهندگانی است که تحقق وعده‌های دولت در استان را به انتظار نشسته‌اند. بر این مبنا از دولت تدبیر و امید و خصوصاً شخص رئیس جمهور فرهیخته و هوشمندمان جناب آقای دکتر روحانی انتظار می رود برعهد خود با مردم ایستادگی نموده و در جهت تأمین مطالبات مردم از دولت تلاش مضاعف نمایند.

شورای تدبیر و امید و شورای هماهنگی جبهه اصلاحات شهرستان ممسنی حق انتخاب استاندار را برای دولت محفوظ دانسته و با استدلال اینکه تغییرات مدیریتی در استان بویژه تغییر استاندار باید برای مردم نویدبخش تغییر در رویکردهای مدیریتی باشد ضمن دفاع از انتصاب جناب مهندس افشانی به عنوان استاندار جدید فارس و تبریک به ایشان، وی را فردی توانمند، دارای روحیه اعتدال و مشورت گرایی و قدرت بالای تعامل با طیف های مختلف سیاسی، دارای سوابق و کارنامه مدیریتی موفق، باتجربه و صاحب دانش بویژه در مسایل عمرانی و اقتصادی و فردی معتقد و متعهد به نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمانهای آن و همراهی صدیق و توانا برای دولت محترم می داند.

یادآوری این نکته را ضروری می دانیم که تنها عامل و پشتوانه این دولت در رقابت های سیاسی آینده، سرمایه اجتماعی و بدنه حامیان و هواداران اعتدال گرا و اصلاح طلب است که حفاظت از این سرمایه و عنصر کلیدی، اولین و مهمترین وظیفه و رسالت مدیران منتسب دولت می‌باشد و با عنایت به این امر مهم ما انتصاب جناب مهندس افشانی را گامی مهم و اساسی در پیشبرد برنامه‌ها و تحقق وعده‌های ریاست محترم جمهوری دانسته که موجب زایش بارقه امید و حراست از پتانسیل عظیم سرمایه اجتماعی حامی دولت و اصلاح طلبان و موجب ترمیم اعتماد و شکاف بین هواداران و تحول خواهان پشتیبان دولت تدبیر و امید که به سبب شراکت نابجا و غیر مرتبط مسئولان خارج از قوه مجریه در انتصابات مدیران دستگاه های اجرائی حادث شده، می‌دانیم.

امیدواریم با حضور جناب مهندس افشانی و با اجراء و اعمال برنامه‌های دولت تدبیر امید، فضایی سرشار از آرامش، نشاط و تصویری امید آفرین از آینده‌ای روشن در پیشگاه مردم شریف و شایسته استان فارس ترسیم شود.

به امید سربلندی و سرافرازی همیشگی ایران اسلامی
شورای تدبیر و امید و شورای هماهنگی جبهه اصلاحات شهرستان ممسنی

کد خبر : ۲۸۹۹۴۵