خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای هماهنگی اصلاحات فارس در گفت‌و‌گو با ایلنا؛

کاش نمایندگان فارس در دولت قبل هم حساس بودند

رئیس شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان فارس گفت: کاش نمایندگانی که نسبت به سابقه استاندار فارس دلواپس هستند٬ در دولت قبل هم نسبت به تصمیم‌های اشتباه حساس بودند و ایستادگی می‌کردند.

سید مرتضی دستغیب در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا٬ تاکید کرد: با وجود اینکه استاندار قبلی هم‌استانی بود و جلسات زیادی بین ایشان و اصلاح‌طلبان استان برگزار می‌شد٬ اما در نهایت خروجی رفتار ایشان به شکلی بود که موجب انتقاد اصلاح‌طلبان استان شد.

رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات افزود: آقای احمدی مسئولیت مهمی داشتند و به هر حال استاندار یک استان بودند٬ اما مجموعه رفتارهای ایشان به شکلی بود که به نظر می‌رسید جمع کوچکی از مشاوران ایشان٬ استان را مدیریت می‌کنند و همه ظرفیت‌های استان فارس مورد توجه قرار نگرفته بود.

دستغیب با اشاره به اینکه استاندار فارس هنوز معرفی نشده که بخواهیم درباره‌شان اظهار نظر کنیم٬ گفت: به‌شخصه هیچ آشنایی با فردی که به عنوان گزینه استانداری فارس معرفی شده ندارم و ایشان جز گزینه‌های معرفی شده برای استانداری نبودند٬ اما باز هم متوجه دلیل این عکس‌العمل نمایندگان نمی‌شوم و دلیل آن معلوم نیست.

وی با اشاره به نامگذاری سال 93 به سال همدلی و همزبانی دولت و مردم از سوی مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: این همدلی با دولت نیست که برای یک انتصاب این‌چنین جو مجلس را به هم بریزند و تهدید به استعفا کنند.

رئیس کارگزاران سازندگی استان فارس گفت: ای کاش نمایندگانی که امروز نسبت به سابقه مدیر احتمالی استان فارس ابراز دلواپسی می‌کنند٬ در دولت قبل هم تا این اندازه نسبت به انتصاب‌ها و برخی تصمیم‌های اشتباه حساس بودند و ایستادگی می‌کردند.

وی با بیان اینکه ما هم دوست داشتیم تصور کنیم این حساسیت‌ها برای مردم استان فارس است٬ اما این افراد در دولت قبل احساس تکلیف نمی‌کردند٬ تصریح کرد: ای کاش نمایندگان به جای این تندروی‌ها با دولت صحبت می‌کردند٬ اما همین رفتارها یک نشانه خوب است که این نمایندگان اهل تعامل نیستند.

رئیس شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان استان فارس با اشاره به اینکه اگر در زمان استاندار قبل انتظارهای مردم برآورده می‌شد کار به اینجا نمی‌کشید٬ خاطرنشان کرد: اعتراض به استاندار سابق به حدی بود که دامنه اعتراض‌ها به سفر رئیس جمهور به استان فارس نیز کشیده شد. بسیاری از مدیران ضعیف دولت قبل در استان فارس هنوز در مسئولیت‌های خود قرار دارند و در بعضی موارد نیز بین مسئولیت‌ها جابه‌جا شده‌اند که این رفتار با انتقاد مردم مواجه شده بود.

کد خبر : ۲۹۰۰۰۷