خبرگزاری کار ایران

مصری در گفت‌وگو با ایلنا:

استعفای نمایندگان فارس هنوز به هیئت رئیسه ارائه نشده است

سخنگوی هیئت رئیسه پیرو ترک دسته‌جمعی صحن علنی مجلس توسط نمایندگان استان فارس، گفت: تاکنون متن استعفایی در این باره تقدیم هیئت رئیسه نشده است.

عبدالرضا مصری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، در مورد استعفای دسته‌جمعی نمایندگان استان فارس تصریح کرد: متن استعفایی در این خصوص به هیئت رییسه ارائه نشده و طبیعتا این استعفاها نیز تاکنون اعلام وصول نشده است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به این سوال که آیا نمایندگانی که دیروز به نشانه استعفا صحن علنی مجلس را ترک کردند، استعفای خود را به هیئت رئیسه ارائه داده‌اند، گفت: خیر، هنوز متنی که مکتوب باشد به هیئت رئیسه ارائه نشده‌ است.

مصری همچنین در مورد استیضاح برخی وزرا و تصمیمات هیئت رئیسه در این باره، افزود: در موارد استیضاح، جلساتی در کمیسیون‌های تخصصی برگزار شده و متقاضیان استیضاح در آنجا مذاکراتی را برای حل مشکلات حوزه‌های یاد شده انجام می‌دهند که در این مورد هم همین روند دنبال شد.

وی، همچنین ادامه داد: قرار بر این شده است تا بعد از برگزاری جلسات یاد شده در کمیسیون‌های تخصصی، تعدادی از نمایندگانی که هنوز از توضیحات وزرا قانع نشده‌اند و اصرار بر استیضاح دارند، عدم اقناع خود را بصورت مکتوب به روسای کمیسیون‌هایی که جلسات در آن‌ها برگزار شده است، اعلام کنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، افزود: در صورتی که تعداد نمایندگان قانع نشده به 10 نفر برسد، هیئت رئیسه استیضاح را در دستور کار قرار خواهد داد.

کد خبر : ۲۹۰۱۲۵