خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در آذربایجان خبر داد:

ابزار نگرانی باکو از شیوع اسلام هراسی و افراط گرایی در منطقه

سفیر ایران در آذربایجان با بیان اینکه علی‌اف سیاست باکو را توسعه روابط با کشورهای اسلامی، ساخت و بازسازی مساجد و امامزاده‌ها خصوصاً احداث مسجد حیدر در باکو دانست و از شیوع اسلام هراسی و افراط گرایی دینی در منطقه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایلنا، محسن پاک‌آئین سفیر ایران در آذربایجان در صفحه اجتماعی خود از ضیافت افطار شنبه شب «الهام علی‌اف» رئیس جمهور آذربایجان که با حضور مقامات سیاسی، مذهبی و سفرای مقیم در اقامتگاه «الله شکور پاشازاده» شیخ الاسلام و رئیس اداره مسلمانان قفقاز برگزار شده بود خبر داد.

پاک آئین افزود: در این مراسم که با تلاوت آیاتی از قرآن مجید آغاز شد رئیس جمهور آذربایجان مراسم افطار رسمی در جمهوری آذربایجان را یک سنت ارزشمند دانست که پایه‌گذار آن مرحوم «حیدر علی‌اف» رئیس جمهوری سابق کشور بوده از آنجا که این سنت استقلال ما را تقویت کرده، کماکان از این خط مشی پیروی می‌کنیم.

سفیر ایران در باکو گفت: «الهام علی‌اف» مراسم افطاری در کشورش را باعث اتحاد بین مردم، دولت و موفقیت کشور دانست و تاکید کرد علیرغم اینکه جمهوری آذربایجان، کشوری غیر دینی است اما حفظ ارزش‌های اخلاقی و ملی برای ما مهم است و در اولویت قرار دارند.

پاک آئین اظهار داشت: رئیس جمهور آذربایجان در این مراسم به سیاست کشورش مبنی بر توسعه روابط با کشورهای اسلامی، ساخت و بازسازی مساجد و امامزاده‌ها خصوصاً احداث مسجد حیدر در باکو اشاره و از شیوع اسلام هراسی و افراط گرایی دینی در منطقه ابراز نگرانی کرد.

سفیر ایران در آذربایجان خاطرنشان کرد: «علیف» رابطه خود با «الله شکور پاشازاده» را بسیار مثبت توصیف و از وی به دلیل توجه به ترویج اسلام در کشور تقدیر کرد.

پاک آئین افزود: رئیس جمهوری آذربایجان در مراسم افطاری مقامات سیاسی، مذهبی و سفرای مقیم در باکو با اشاره به این مساله که جمهوری آذربایجان آینده‌ای روشن دارد، گفت: هیچ قدرتی نمی‌تواند بر موفقیت‌های ما تاثیر بگذارد.

کد خبر : ۲۹۰۱۲۹