خبرگزاری کار ایران

تقوی در مراسم افطار حزب موتلفه:

استعفای نمایندگان فارس لزومی نداشت/ به دنبال همگرایی صددرصدی نبودیم

رییس شورای سیاستگذاری اقامه نماز گفت: استاندار فارس از نیروهای اصولگرا نیست٬ اما شخصیت متین و باارزشی بود و به نظر بنده استعفای نمایندگان هیچ لزومی نداشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ حجت‌الاسلام سید رضا تقوی در ابتدای سخنان خود در حاشیه مراسم افطار حزب موتلفه اسلامی ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای حزب موتلفه گفت: این عزیزان همواره مشعلی بودند در پیشروی دوستداران انقلاب. یک حزب فعال هیچ‌گاه تحمل نمی‌کند نیروهای علاقمندی که در جامعه پخش شده‌اند٬ نادیده گرفته شوند٬ بلکه وظیفه احزاب است که با شناسایی این افراد و تحت پوشش قراردادن آنان زمینه حضورشان را در فعالیت‌های حزبی سیاسی فراهم نموده و همزمان قدرت حزبی خود را ارتقاء بخشند که حزب موتلفه اسلامی تماما این مهم را در برنامه کار خود قرار داده است.

رییس شورای سیاست گذاری اقامه نماز با توجه به لزوم استفاده از نیروهای غیررسمی گفت: وقتی حزبی بتواند با تحت پوشش قراردادن تمام افراد جامعه و هدایت و آموزش صحیح این نیروها برای قرار گرفتن در جایگاه درست وخدمت به نظام جامعه کار خود را پیش ببرد٬ بی‌شک به موفقیت می‌رسد.

تقوی با اشاره بر لزوم همگرایی بر جریان‌هایی مختلف اصولگرایی برای حضور پرقدرت در عرصه سیاسی  و مدیریت کشور یادآور شد: بحث درباره همگرایی اصولگرایان از یک سال و نیم پیش در محضر حضرت آیت‌الله مهدوی کنی در شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز جرقه خورد.

وی افزود: پس از آن که نزدیک به یک ماه با برگزاری جلسات انفرادی با برخی شخصیت‌ها و نمایندگان احزاب نظرات آنان را جویا شدیم٬ متوجه تاکید همه این افراد بر اصل همگرایی شدیم و تاکنون نیز با سفر به 29 استان کشور شعار همگرایی اصولگرایان را برای خدمت بهتر به نظام دنبال نمودیم.

رییس شورای سیاست گذاری اقامه نماز با اشاره به تاکید همه اصولگرایان بر لزوم همگرایی و استفاده از خرد جمعی یادآور شد: بنده هیچگاه نتیجه این کار را صرفا به شخص خود منحصر ندانسته و امروز دستاوردهای جمعی تمام دوستان در حزب موتلفه پایداری، ایثارگران و دیگر احزاب و حتی افراد اشخاص اصولگراست.

تقوی با اشاره به نقش حزب موتلفه در تحقق شعار همگرایی اصولگرایان تصریح کرد: دوستان حزب موتلفه از اولین گروه‌ها و جریان‌هایی بود در این شعار حمایت کرده و همواره مشوق ما بودند.

عضو جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر برخی الزامات برای تحقق شعار همگرایی یادآور شد: ما هیچگاه به دنبال همگرایی صددرصدی نبودیم و هم اکنون موفق به جمع کردن 80 درصد از نیروهای ارزشی،  ولایی در کنار هم شده‌ایم٬ این مهم را دستاوردی بزرگ می‌دانیم.

تقوی یکی از ملزومات شعار همگرایی را خواست همگانی تمام اصولگرایان دانست و تاکید کرد: اگر کسی خود را اصولگرا می‌داند و می خواهد از قبل اصولگرایی به منافعی دست یابند٬ اما علاقه پیوستن به عموم 80درصدی اصولگرایان ندارد باید با آن برخورد شود.

این عضو جامعه روحانیت مبارز همچنین با تاکید بر لزوم افزایش سرمایه اجتماعی برای موفقیت سیاسی گفت: حزب موتلفه اسلامی به خاطر مبارزه‌های و شهدا و تلاش‌های مستمر و شخصیت‌های برجسته حاضر در این حزب حایز سرمایه اجتماعی گسترده‌ای است  و بر این  اساس می‌بایست با تقویت این سرمایه اجتماعی امکان پیروزی را بالا ببریم.

وی تصریح کرد: رسالت شعار وحدت و هم‌گرایی اصولگرایان افزایش سرمایه اجتماعی در حوزه اصولگرایی است.

این عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به نقش ویژه نخبگان در تحقق همگرایی ترسیم و تحلیل جامعه٬ وضع موجود را در کنار ترجیح منافع کلی بر منافع حزبی و شخصی و البته لزوم حفظ امیدواری و نیز پرهیز از جزم‌گرایی و مطلق اندیشه و رعایت اخلاق به عنوان راهکارهایی برای رسیدن به همگرایی بسیار حایز اهمیت دانست.

تقوی در پاسخ به سوالی که از حضار در خصوص استعفای دسته جمعی نمایندگان مجلس در اعتراض به انتصاب استاندار فارس از سوی وزارت کشور گفت: استاندار فارس از نیروهای اصولگرا نیست٬ اما شخصیت متین و باارزشی بود و به نظر بنده استعفای نمایندگان هیچ لزومی نداشت. اینها نوعی حاشیه‌سازی است با چنانکه رهبری نیز تاکید کردند این حاشیه‌سازی‌ها به صلاح نظام نیست.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر در خصوص احتمال پیروزی اصولگرایان در انتخاب گفت: اگر این وحدت و وفاق و همگرایی محقق شود پیروزی اصولگرایان قطعی است.

تقوی همچنین با اشاره به برخی انتقادها از وی که چرا با وجود در اختیار داشتن سمت رسمی در ستاد اقامه نماز رو به کارهای حزبی آورده‌اند٬ تصریح کرد:  فعالیت‌های بنده ارتباطی به حزب خاصی ندارد. من از تمام احزاب اصولگرا حمایت و برای همگرایی آنها تلاش کردم٬ ضمن آنکه این اقدامات خارج از حوزه ستاد اقامه نماز انجام شده است. نهاد نمازجمعه هیچ گاه حزبی عمل نکرده و این تریبون هرگز مختص به جریان خاصی نبوده است.

این عضو جامعه روحانیت مبارز در خاتمه تصریح کرد: البته ما همیشه با اصولگرایان احساس نزدیکی بیشتری کردیم و اگر کسی انتظار دارد ما با فتنه‌گران هم همچون اصولگرایان رفتار کنیم باید بگویم خیر، فتنه همواره خط قرمز ما بوده است٬ ضمن آنکه احزاب اصولگرا دیدگاه خود را به دیدگاه نظام نزدیک کرده‌اند و ما نیز به آنها توجه ویژه‌ای داریم.

کد خبر : ۲۹۰۳۴۷