خبرگزاری کار ایران

/پایان حصر ایران؛ آغاز فصل امید/

جهان٬ ایران هسته‌ای را پذیرفت/ آغاز نشست عمومی ایران و 1+5

ساختمان سازمان ملل متحد در اتریش برای قرائت بیانیه توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 آماده شده تا راس 13 به وقت تهران٬ نتیجه توافق به اطلاع جهان برسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 پس از حدود دو هفته مذاکره وزرای امور خارجه٬ کارشناسان و معاونان وزرای خارجه٬ پس از نشست عمومی وزرای خارجه به پایان رسید و هماکنون وزرای خارجه به محل ساختمان سازمان ملل در اتریش رسیده‌اند و نشست عمومی ایران و 1+5 هماکنون عمومی بدون حضور خبرنگاران در حال برگزاری است.

از حدود ساعت 12:30 به وقت تهران پیش خبرنگاران به محل ساختمان سازمان ملل در اتریش منتقل شدند تا از آنجا بیانیه مشترک ایران و گروه 1+5 را به اطلاع مردم برسانند. خبرنگاران هماکنون در آستریا سنتر مستقر شده‌اند.

 

ظریف در ابتدای آخرین نشست عمومی هسته‌ای گفت: ما در لحظه تاریخی قرار داریم که در حال دست یافتن به توافق هستیم. هرچند که این توافق کامل نیست٬ اما بهترین راه حل در شرایط موجود است.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در نشست عمومی با یادآوری اینکه امروز می‌توانست پایان امید باشد٬ اما امروز یک فصل جدید برای همکاری و امید است٬ اظهار داشت: این توافق باید دستاورد همه باشد و من از همه دبیران سیاسی هیات‌ها و وزرا که بخش اعظمی از کار بر دوش آنها بود٬ تشکر کنم.

 

همچنین فدریکا موگرینی با در خواست از خبزنگاران برای ترک جلسه آخرین صحبت‌های خود را اینگونه اعلام کرد: تصمیماتی که امروز می‌گیریم تنها مربوط به برنامه هسته‌ای ایران نیست٬ بلکه می‌تواند فصل جدیدی را در روابط بین‌الملل باز کند و نشان می‌دهد که دیپلماسی همواره می‌تواند به دهه‌ها رو در رویی فائق آید.

 

تا کنون تمام منابع رسانه‌‌‌ای از به نتیجه رسیدن مذاکرات خبر داده‌اند و با توجه به اعلام فضای کاملا مثبت وین و همه در انتظار شنیدن خبرهای خوش هستند. همچنین با توجه به آماده‌شدن محل ساختمان سازمان ملل در اتریش به نظر می رسد توافق هسته‌ای به دست آمده باشد و تا ساعاتی دیگر انتظاری طولانی به پایان می‌رسد.

یک منبع رسانه‌ای آلمانی به خبرنگار اعزامی ایلنا به وین می‌گوید به نظر می‌رسد تلاش‌های مذاکره‌کنندگان در نهایت نتیجه داده است و جهان در انتظار شنیدن خبری بزرگ است.

این منبع رسانه‌ای همچنین گفت: این دور از مذاکرات سخت و فشرده بود اما در نهایت به پایان طولانی خود نزدیک شده است.

 

همچنین تا لحظاتی دیگر رییس جمهور به صورت مستقیم از سالن اجلاس سران تهران در خصوص توافق هسته‌ای با مردم سخن خواهد گفت.

 

مقام‌های رژیم صهیونیستی تا کنون از توافق ایران بسیار ناراضی هستند و یقینا هرچقدر مقام‌های اسراییل از توافق ناراضی‌تر باشند٬ می‌توان نشانه خوب بودن توافق را دریافت.

این خبر تکمیل می‌شود...

کد خبر : ۲۹۰۴۶۶