خبرگزاری کار ایران

ظریف در نشست عمومی با ۱+۵ ؛

به راه حل برد - برد رسیدیم/ توافق هسته‌ای٬ افقی بزرگ برای جهان است

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: تشکر کنم که موجب شد تا ما به یک راه‌حل برد-برد برسیم از آنچه که ما آن را یک بحران غیر ضرور می‌نامیم.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا به وین٬ محمدجواد ظریف دقایقی پیش در آخرین نشست ایران و گروه 1+5 گفت: باید از کسانی که این روند را شروع کرده‌اند٬ تشکر کنم که موجب شد تا ما به یک راه‌حل برد-برد برسیم از آنچه که ما آن را یک بحران غیر ضرور می‌نامیم.

وی دستیابی به توافق هسته‌ای را یک افق بزرگ برای جهان دانست و ادامه داد: ما در لحظه تاریخی قرار داریم که در حال دست یافتن به توافق هستیم. هرچند که این توافق کامل نیست٬ اما بهترین راه حل در شرایط موجود است.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان با یادآوری اینکه امروز می‌توانست پایان امید باشد٬ اما امروز یک فصل جدید برای همکاری و امید است٬ اظهار داشت: این توافق باید دستاورد همه باشد و من از همه دبیران سیاسی هیات‌ها و وزرا که بخش اعظمی از کار بر دوش آنها بود٬ تشکر کنم.

ظریف در ادامه سخنان خود با تشکر از نقش نهادها و کشورهای دیگر در تسهیل دستیابی به توافق هسته‌ای یادآور شد: لازم است از آقای سولانا و خانم اشتون و خانم موگرینی تشکر نمایم که با رهبری خود موجب ثمربخشی این مذاکرات شدند.

کد خبر : ۲۹۰۵۰۸