خبرگزاری کار ایران

/پایان حصر ایران؛ آغاز فصل امید/

تابش: پول‌های آزاد شده صرف توسعه زیرساخت‌ها شود

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید با اشراف به برنامه‌های اقتصادی خودٰ بنحوی شایسته‌تر از قبل راجع به دوران پساتحریم برنامه‌ریزی کند.

محمدرضا تابش در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ درمورد به نتیجه رسیدن مذاکرات و لزوم حمایت از دولت در شرایط بعد از تحریم افزود: دفاع از دولت وظیفه مجموعه حاکمیت است و رهبر معظم انقلاب همان‌طور که کم و بیش از همه دولت‌ها حمایت کرده‌اند و وظیفه ملت این است که از دولت برای تحقق برنامه‌های اقتصادی حمایت کنند که البته این وظیفه به صورت دوطرفه و تعامل‌گونه میان دولت و ملت باید باشد.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انصافاً عملکرد دولت در زمینه مذاکرات هسته‌ای بسیار عملکرد خوب و شایسته‌ بود و مردم و ما به عنوان نمایندگان آنها از زحمات دولت در این‌باره سپاسگزاریم اما هم مردم وظیفه دارند، این حمایت را استمرار بخشند و هم دولت موظف است برای منابع حاصل از شرایط بعد از تحریم برنامه مدون داشته باشد.

وی در ادامه در مورد راهبردهای کوتاه‌مدت دولت در شرایط پیش رو افزود: باید در کوتاه‌مدت روح امید را در میان مردم زنده نگاه داشت؛ چراکه هم اکنون به نظر می‌رسد روحیه یاس در جامعه مستولی باشد، به‌ویژه در جوانان چراکه جوانان در شرایط فعلی نمی‌دانند ادامه تحصیل بدهند یا خیر٬ یا اینکه برای ادامه زندگی خود به خارج از کشور بروند یا خیر، ازدواج بکنند یا خیر٬ که این ابهامات باعث ایجاد یاس در میان جوانان می‌شود و ما باید روحیه امید در جامعه و نسل جوان تزریق کنیم.

تابش در ادامه در مورد راهبردهای درازمدت کشور برای شرایط پس از تحریم‌ها افزود: منابع باید صرف امور زیرساختی و تاثیرگذار در معیشت مردم و اقتصاد کلان کشور شود و چون این منابع منابع بین‌نسلی است٬ باید برای نسل‌های متعدد و متمادی صرف شود و برنامه‌ریزی‌مان به نحوی باشد که نسل‌های آینده نیز از کارهایی که امروز انجام می‌دهیم، بهره‌مند شوند.

نماینده اصلاح‌طلب مجلس نهم ادامه داد: دولت باید به برنامه‌های اقتصادی خود در شرایط کنونی اشراف داشته‌باشد و بهتر و شایسته‌تر از قبل راجع به دوران پس از تحریم برنامه‌ریزی کند.

تابش همچنین درمورد حمایت از تولید داخلی ادامه داد: پول‌ها و هزینه‌ها باید صرف توسعه زیرساخت‌ها و رونق و شکوفایی اقتصاد شود.

کد خبر : ۲۹۰۵۵۱