خبرگزاری کار ایران

/پایان حصر ایران؛ آغاز فصل امید/

تاجگردون: فرآیندی سالم توسط تیم هسته‌ای ایران به اجرا گذاشته شد

رییس کمیسیون تلفیق مجلس گفت: فرآیندی سالم و محتاطانه توسط تیم ایرانی به اجرا گذاشته شد و با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب که به مسئولان دراین‌باره داشتند٬ توافق یک بازی برد-برد است.

غلامرضا تاجگردون در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ در مورد تمهیداتی که باید پس از توافق در رفع تحریم‌ها اندیشید٬ افزود: به نظرم مهمترین وظیفه‌ای که دولت دارد و باید این وظیفه را به ارکان اجرایی خود و مردم منتقل کند٬ این است که برای شرایط پس از تحریم زمانبندی مشخص تعیین کنند و در این رهگذر توقع‌ها و انتظارها در سطح معقولی تعریف شود.

نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر تمهیدهای لازم برای شرایط پس از تحریم به درستی اجرا نشود٬ بازار دچار شوک و سرخوردگی می‌شود و پس از تحریم جریان پولی قابل توجهی نسبت به گذشته در کشور ورود خواهد کرد و دولت باید مانع از شوک‌های مقطعی به بازار پول و بازار ارز شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم یادآور شد: دولت باید سعی کند منابعی را که قرار است منتقل شود به کشور به منابع غیرپولی نظیر بخش‌های تجهیزاتی ورود دهد٬ تا بتواند بازار را کنترل کند و باید توجه داشته باشد که اگر قرار است دولت از منابع بیرونی استفاده کند٬ سعی کند این استفاده در چارچوب قوانین موجود باشد و منابعی که با یک سری موارد اقتصادی تعریف شده به‌ویژه در بحث بودجه می‌تواند به این بخش کمک کند.

تاجگردون با تاکید بر اینکه دولت باید تلاش کند منابع مالی به سوی انحراف نرود٬ افزود: اگر خارج از قانون عمل شود بسیار خطرناک است و فساد بوجود می‌آید و دولت باید حواس خود را معطوف به این قضیه کند که خروج از رکود یکی از ضرورت‌های فعلی کشور است و دولت باید تمام هم و غم خود را معطوف سازد تا مشکل رکود و بیکاری جوانان را حل کند.

نماینده اصلاح طلب مجلس نهم در مورد توافق هسته‌ای افزود: آنچه از فرآیند مذاکرات و نشست پایانی وین به دست آمده٬ نشان دهنده این است که یک فرآیند سالم و  محتاطانه توسط تیم ایرانی به اجرا گذاشته شد و با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب که به مسئولان در این‌باره داشتند٬ توافق یک بازی برد-برد است و به نظر می‌رسد این توافقی که انجام شده است و شرایط برد-برد را دارد.

کد خبر : ۲۹۰۷۷۹