خبرگزاری کار ایران

طیب‌نیا در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

سرمایه‌گذاری 35میلیارد دلار دارایی‌های بلوکه شده ایران در شرکت نیکو

وزیر اقتصاد و امور دارایی دارایی‌ بلوکه‌شده ایران را 35 میلیارد دلار ذکر کرد که در شرکت نیکو که مربوط به طرح‌های شرکت نفت است٬ سرمایه‌گذاری شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی طیب‌نیا در حاشیه جلسه هیئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران در مورد شرایط اقتصادی کشور بعد از رفع تحریم‌ها عنوان کرد: شرایط و مشکلات اقتصادی ما به‌واسطه تحریم آغاز نشده٬ که بخواهد با حذف تحریم‌ها زمینه‌ای برای حل و فصل همه مشکلات فراهم شود.

وزیر اقتصاد و امور دارایی در مورد میزان دارایی‌های بلوکه شده٬ یادآور شد: در برخی موارد در خصوص اعداد دارایی‌های ارزی که قرار است به اقتصاد ایران بازگردد٬ مبالغه شده در حالی که این ارقام واقعیت ندارد. عدد 120 میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه‌شده ایران که توسط برخی رسانه‌ها بیان می‌شود٬ صحیح نیست.

وی با بیان اینکه حدود 35 میلیارد دلار از این دارایی‌ها در شرکت نیکو سرمایه‌گذاری شده، تصریح کرد: این شرکت هم مربوط به طرح‌های شرکت نفت است. علاوه بر مبالغی دیگری هم وجود دارد که اگر همه آنها را ارزیابی کنیم، به عددی می‌رسیم که رئیس کل بانک مرکزی آن را بیان کرد.

طیب‌نیا افزود: از امروز با حجم عظیم سرمایه‌گذاری‌های خارجی مواجه هستیم که می‌تواند به اقتصاد ایران کمک کند. این شرکت‌های سرمایه‌گذاری در حال ارزیابی شرایط ایران هستند و تاکنون آمادگی خود را اعلام کرده‌اند. به محض اجرای توافق تحریم‌های مالی ما تماما برداشته خواهد شد.

وزیر اقتصاد و امور دارایی با تاکید بر اینکه ما از سیاست‌های اصولی خود عدول نمی‌کنیم، گفت ما مصمم هستیم که همچنان سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را دنبال کنیم. در همین راستا با استفاده از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برنامه‌ریزی کرده‌ایم که شاهد کاهش آسیب‌پذیری نظام اقتصادی کشور باشیم.

کد خبر : ۲۹۰۹۰۵