خبرگزاری کار ایران

با صدور پیامی؛

مجمع نمایندگان ادوار مجلس توافق هسته‌ای را تبریک گفت

مجمع نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی ایران در پی دستیابی به توافق هسته‌ای پیامی صادر کرد.

به گزارش ایلنا، متن این پیام به شرح زیر است:

خدا را سپاسگزاریم که در ماه مبارک رمضان به ملت ایران شادی و شعف بخشید و تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران را موفق به فراهم آوردن زمینه خروج کشور از ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل و پایان دادن به تحریم‌های ظالمانه نمود.

از این‌رو نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی این رهایی کشور از روند فرسایشی و پرهزینه طی شده را به مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران، رئیس جمهور محترم، دکتر ظریف و تیم مذاکره کننده هسته‌ای تبریک عرض نموده و از خداوند متعال موفقیت بیش از پیش همگان را در عرصه‌های گوناگون کشور و بین‌الملل آرزومندند و اکنون که رئیس جمهور محترم در راستای وعده خود بر ساماندهی پرونده هسته‌ای گام اول را با موفقیت برداشته است امیدواریم که نکات زیر را مدنظر قرار دهند.

الف- رشد روند عقلانیت و واقع‌گرایی در پرونده هسته‌ای می‌باید به تمام ابعاد دیپلماسی و سیاست خارجی به گونه‌ای تسری پیدا کند تا هرچه بیشتر منافع ملی در این مسیر تأمین شود.

ب- حال که اثبات گردید موفقیت گفت‌وگو و مفاهمه برای حل مشکل اولی‌ترین راهکار می‌باشد لذا این سنت حسنه در قالب گفتمان ملی می‌تواند بر کاهش اختلافات داخلی و ارتقای اتحاد، همدلی و همزبانی بین اقشار، مذاهب، اقوام، جناج‌های سیاسی و دولت و ملت نقش‌آفرین باشد.

ج- تجربه دولت‌های نهم و دهم در هزینه کرد بی حساب و کتاب درآمدهای کشور تذکری است برای دولتمردان تا از نظرات صاحب نظران اقتصادی،‌مدیریتی و اجتماعی استفاده نموده تا در بکارگیری درآمدها و دارایی‌های آزاد شده و گشایش‌های اقتصادی، پساتحریم، تدبیر و برنامه ریزی لازم صورت گیرد تا این منابع بجا و شایسته برای رشد و توسعه کشور هزینه گردد و شاهد اشتغال فراگیر و کاهش تورم و بهبود فضای کسب و کار و ارتقای کیفیت محصولات و تولیدات داخلی باشیم.

کد خبر : ۲۹۱۰۷۰