خبرگزاری کار ایران

کوزه گر در گفت و گو با ایلنا:

فرمول توافق هسته ­ای راهکار برون رفت از مشکلات داخلی است

سخنگوی حزب اراده ملت ایران گفت: پیروزی بدست آمده در توافق هسته ­ای می­ تواند به ­عنوان فرمول و راهکاری برای برون رفت از بسیاری از مشکلات داخلی مورد استفاده قرار بگیرد.

محمدعلی کوزه ­گر با اشاره موفقیت دستگاه دیپلماسی دولت «تدبیر و امید» در مذاکرات هسته­ ای خاطرنشان کرد: پیروزی بدست آمده در توافق هسته ­ای می ­تواند به ­عنوان فرمول و راهکاری برای برون­ رفت از بسیاری از مشکلات داخلی مورداستفاده قراربگیرد.

وی با تاکید بر فشار روزافزون مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم ­ها و افتادن سایه جنگ بر کشور در پی سیاست های غلط دولت نهم و دهم، تشریح کرد: با وجود مشکلاتی که درپی حاکم شدن نوع رابطه و گفتمان سیاسی و دیپلماتیک میان ایران و جهان برای کشورمان ایجاد شده بود، درایت و شجاعت مقام معظم رهبری آن­چنان که پیش از این نیز کشور را از چند پیچ مهم تاریخی همچون جنگ صدام با کویت و بحران 11 سبتامبر عبور دادند، این­بار نیز سایه خطرات عظیمی را از کشور دور ساختند.

وی افزود: ایجاد اتحاد و یکپارچگی میان آحاد ملت و نیز همدلی میان دولت و ملت به ­عنوان مهمترین اقدامی که در این راستا انجام گرفت، به دنیا نشان خواهد داد نظام جمهوری اسلامی هم قدرت هماوردی و مذاکره پایاپای در عرصه ­های بین­ المللی و در برابر 6 قدرت بزرگ دنیا را دارد و هم توانایی کافی برای حل مشکلات و بحران­ های داخلی خود را دارد و می ­تواند به­ جای مخاصمه با منتقدان داخلی، به صحبت­ های آنان گوش دهد و بنابر همین فرمول همدلی و همزبانی و نرمش قهرمانانه که در سیاست خارجی منجر به برون­­ رفت از وضعیت بحرانی پیش از توافق گردید، در مسائل داخلی نیز زمینه ­ساز ایجاد اتحاد و اتفاقی کامل در کشور شود و ان شاءالله بتوانیم از تمام ظرفیت ­های موجود استفاده کنیم.

کوزه­ گر یادآور شد: ظریف یکی از همین ظرفیت­ های پنهان کشور بود که در پی انتخابات اخیر ریاست جمهوری برای ملت آشکار شد و همین که ایشان موفق شد، وزیر خارجه امریکا و دیگر قدرت ­های 1+5 را نزدیک به یک ماه پشت میز مذاکره نگه­ دارد و در نهایت نتیجه دلخواه را از مذاکرات به امضا برساند، شایسته تقدیر و قدردانی است.

سخنگوی حزب اراده ملت ایران (حاما) همچنین با اشاره به حضور پرقدرت این حزب در انتخابات مجلس، گفت: فعالیت ­های انتخاباتی حاما قطعاً در چارچوب شورای هماهنگی اصلاحات دنبال خواهد شد، بدین ترتیب که ما در این برهه زمانی که فصل فعالیت احزاب است، سعی خواهیم کرد حداکثر کاندیداهای توانمند خود را به شورای هماهنگی معرفی نموده تا در مراحل بعدی و بنابر چانه ­زنی ­های درونی جریان اصلاحات به یک لیست نهایی برسیم که مورد تایید تمام اصلاح ­طلبان باشد.

وی با طبیعی دانستن برخی اختلاف­ نظرها در میان اصلاح­ طلبان خاطرنشان کرد: چنین اختلاف­ نظرهایی در میان اصولگرایان هم وجود دارد اما باتوجه به محدودیت های موجود، وحدت عمومی میان جریان اصلاحات معمولاً سهل­ الوصول­ تر از جریان رقیب حاصل می شود.

کوزه­ گر با تاکید بر نظر حمایتی حزب اراده ملت ایران از دولت، تصریح کرد: در صورتی که ایرادی در دولت وجود داشته ­باشد، حتی ما به ­عنوان حامیان اصلی دولت نیز موظف به انتقاد از عملکردهای نادرست دولت هستیم و معتقدیم دولت می­ بایست توجه بیشتری به حامیان خود در فضای سیاسی کشور داشته باشد.

کد خبر : ۲۹۱۱۷۴