خبرگزاری کار ایران

روحانی در دیدار مسئولان:

تیم مذاکره کننده در بخش‌های فنی، حقوقی و سیاسی بسیار قدرتمند و توانمند بود

رییس جمهور روز شنبه در دیدار جمعی از مسوولان، با قدردانی از همراهی و مساعدت قوای کشوری و لشکری برای تحقق کاری بزرگ در صحنه مذاکرات هسته ای با ۱+۵، تصریح کرد: این پیروزی و موفقیت، نه از آن یک جناح و گروهی خاص، بلکه پیروزی و موفقیت ملت بزرگ و سرافراز ایران اسلامی است.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در دیدار مسئولان که به مناسبت عید سعید فطر انجام شد، مقاومت ملت ایران در برابر فشار و تحریم ها را ستود و گفت: مردم ایران از این توافق خرسند و شادمان هستند و البته این شادمانی آنان ناشی از احساس غرور و پیروزی در برابر ابرقدرتها و لغو تحریم‌های ظالمانه است.

رییس جمهور، تیم مذاکره کننده ایران در بخش های فنی ، حقوقی و سیاسی را بسیار قدرتمند و توانمند دانست و اظهارداشت: این تیم سرسختانه و با شهامت در برابر رقبای خود در گروه ۱+۵ ، با اتکا به منطق و تخصص خود به ابهامات پاسخ و از حقوق کشورشان دفاع کردند و این نکته ای است که بارها طرف های شرکت کننده در مذاکرات، بر آن تاکید کرده اند.

روحانی، متن برنامه جامع اقدام مشترک را یک متن برد – برد خواند و گفت: پذیرش حق غنی سازی ایران ، لغو تحریم ها و تداوم تحقیق و توسعه از جمله موفقیتهای بزرگ ما در این مذاکرات و متن توافق است.

وی با تاکید بر اینکه باید همه مسوولان به گونه ای تلاش کنند که شرمنده شهدا و ملت نشوند، به روند سخت و طولانی رسیدن به یک توافق جامع، حتی با کشورهای دوست و راجع به مسایل کم اهمیت اشاره کرد و گفت: این مذاکرات و رسیدن به نتیجه برد – برد با آلمان و ۵ عضو دائم شورای امنیت که در تاریخ کشور تقریبا کم سابقه است، نتیجه عنایت حق و دعای مردم بود.

کد خبر : ۲۹۱۲۸۱