خبرگزاری کار ایران

روحانی در تماس تلفنی با رییس جمهوری پاکستان:

ایران از گسترش بیش از پیش روابط تهران – اسلام آباد در همه عرصه‌ها استقبال می‌کند

رییس جمهوری اسلامی ایران روز شنبه در تماس تلفنی رییس جمهوری پاکستان با وی ، روابط تهران – اسلام آباد را عمیق و بسیار دوستانه دانست و تصریح کرد که ایران از تعمیق و گسترش بیش از پیش روابط دو کشور در همه عرصه ها استقبال می کند.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این تماس تلفنی با تبریک متقابل عید سعید فطر، به توافق هستهای میان ایران و گروه ۱+۵ اشاره کرد و گفت که این تفاهم به نفع همسایگان و منطقه خواهد بود و باعث تقویت روابط اقتصادی میشود.
رییس جمهور اظهارداشت: این تفاهم همچنین نشان داد که مشکلات هر چند پیچیده و سخت در روابط بین کشورها را در صورت وجود حسن نیت، می توان در پشت میز مذاکره حل و فصل کرد.

روحانی همچنین به ظرفیت های گسترده دو کشور برای گسترش همکاری های اقتصادی اشاره کرد و گفت: باید تلاش کنیم حجم مبادلات تجاری دو کشور را به بیش از رقم سالانه ۵ میلیارد دلار برسانیم و فضا و شرایط کنونی، امکان تحقق این موضوع را فراهم کرده است.

وی همچنین به اوضاع منطقه ای اشاره کرد و با قدردانی از موضع پاکستان در قبال یمن و تاکید بر ضرورت رایزنی ها میان تهران و اسلام آباد در این عرصه ، گفت: ما معتقدیم مشکلات منطقه از جمله یمن باید از طریق مذاکره حل و فصل شود.

رییس جمهوری پاکستان نیز در این تماس تلفنی با تبریک عید سعید فطر به دکتر روحانی، از توافق جامع هسته ای میان ایران و ۱+۵ ابراز خرسندی کرد و گفت: این توافق قطعا نه تنها به نفع منافع دو کشور بلکه به نفع کل منطقه است.

ممنون حسین با تاکید بر ضرورت گسترش همه جانبه روابط تهران و اسلام آباد گفت: باید هر چه سریعتر رقم مبادلات تجاری دو کشور از ۵ میلیارد دلار بگذرد.

وی افزود: این توافق هسته ای به جمهوری اسلامی ایران فرصت می دهد که بیش از پیش روند توسعه اقتصادی خود را با سرعت بیشتری طی کند.

رییس جمهوری پاکستان همچنین بر ضرورت استفاده از راه حل های سیاسی برای رفع مشکلات منطقه ای تاکید کرد.

کد خبر : ۲۹۱۲۸۳