خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در فرانسه:

توافق هسته‌ای موفقیتی جهانی با تکیه بر دیپلماسی است

سفیر کشورمان در فرانسه با بر شمردن اهمیت توافق هسته‌ای حاصله بعد از 12 سال مذاکره بر جدیت ایران برای اجرای مفاد این توافق تاکید کرد و آن را یک موفقیت بزرگ در زمینه حل مسایل مهم دنیای امروز با تکیه بر دیپلماسی برشمرد.

به گزارش ایلنا٬ علی آهنی در مصاحبه‌ای با روزنامه لوموند در خصوص ابعاد مختلف توافق هسته‌ای به دست آمده در روز 23 تیرماه 1394 بین ایران و گروه 1+5 گفت : این توافق، خبر خوبی برای دو طرف می‌باشد و برای هر دو طرف مهم است. این توافق تضمین می‌کند که برنامه هسته ای غیر نظامی ایران برای همیشه صلح آمیز باقی خواهد ماند و از سوی دیگر به ایران اطمینان می دهد که فعالیت های هسته ای صلح آمیزش ادامه یابد و همچنین تحریم هایی که باعث رنج تمام مردم ایران شده بود برداشته شوند.

آهنی درباره تعهدات ایران در این توافق خاطرنشان کرد: تعهداتی که طرفین در قبال یکدیگر در این توافق اتخاذ کرده اند بایستی با جدیت به اجراگذاشته شوند و ما امیدواریم که برداشته شدن این تحریم ها در ماههای آینده به شکوفایی و توسعه اقتصادی هرچه بیشتر ایران منتهی شود.

وی درباره طرح برخی نگرانی ها در باره دارایی های آزاده شده ایران که میزان آن بالغ بر یکصد میلیارد دلار برآورد می‌شود و همچنین نحوه استفاده از این دارایی‌ها نیز، خاطرنشان کرد : به رغم تبلیغات هدفدار و بی اساس مطرح شده از سوی برخی محافل، این دارایی ها در راستای شکوفایی اقتصادی، تقویت توان صنعتی و تولیدی، جبران آثار تحریم های غیر قانونی، ناعادلانه و نادرست اعمال شده علیه مردم ایران طی سال های اخیر و همچین استفاده از ظرفیت های فراوان جمهوری اسلامی ایران با توجه به بزرگی کشور و وجود یک نسل جوان و بالنده ،در خدمت مردم ایران به کار گرفته خواهند شد.

وی ادامه داد: ما طرح ها و برنامه های عملی در زمینه انرژی، زیر ساختها، حمل و نقل، مسکن، صنعت، معدن، دارو و پزشکی و صنایع کشاورزی و غذایی داریم که از این منابع استفاده خواهد شد.

سفیر کشورمان در فرانسه در باره علاقمندی فراوان شرکت های بزرگ دنیا و به خصوص شرکت های اروپایی و فرانسوی برای بازگشت به ایران و ادامه فعالیت های گوناگون صنعتی و تولیدی و تجاری با شرکای ایرانی خود گفت: ایران یک بازار بزرگ 80 میلیون نفری است که می تواند در به وجود آمدن فاز جدیدی از همکاری های اقتصادی و بازرگانی تاثیرگذار باشد و ما از حضور سرمایه گذاران اروپایی و فرانسوی استقبال و تلاش می کنیم زمینه را برای آنان تسهیل کنیم اگرچه خروج شرکت های غربی از ایران، کار را برای آنان دشوار کرده است ولی با توجه به ظرفیت های عظیم بازار ایران در بخش های مختلف در صورت رقابتی بودن شرایط شرکت ها ، بازار ایران همچنان بسیاری جذاب و پر ظرفیت باقی خواهد ماند.

کد خبر : ۲۹۱۴۴۳