خبرگزاری کار ایران

/پایان حصر ایران؛ آغاز فصل امید/

خباز: گروه کوچک دلواپسان٬ نانشان در گرو جنگ است

معاون تقنینی معاونت پارلمانی دولت گفت: کسانی که در هر دو سوی مذاکرات بر طبل جنگ می‌کوبند، تنها به دنبال منافع خودشان هستند اما دولت به دنبال گفت‌وگوی تمدن‌هاست.

محمدرضا خباز در گفت­­‌وگو با خبرنگار ایلنا٬ توافق هسته‌ای حاصل‌شده را یکی از مهمترین توافق‌های بین‌المللی ۲۰۰ سال اخیر ایران و منطقه خاورمیانه دانست و گفت: این توافق نتیجه پافشاری و پایمردی بی‌شائبه تیم مذاکره‌کنندگان هسته‌ای کشورمان است که با استعانت از ذات اقدس الهی، حمایت بی‌دریغ ملت عزیز و رهبر معظم انقلاب حاصل شده‌ است.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتقاد و نارضایتی اقلیتی کوچک از نتیجه مذاکرات، افزود: در روزهای پیش از حصول توافق نهایی برخی از نظرسنجی‌های معتبر از حمایت ۷۳ درصدی مردم کشورمان از اصل توافق و همچنین روند پیشرفت مذاکرات حکایت داشت و پس از اعلام پیروزی مذاکرات این حمایت نمودی عینی‌تر و علنی‌تر یافت٬ با این‌حال در کشوری که آزادی بیان وجود دارد، این انتقادها کاملاً طبیعی است.

معاون تقنینی معاونت پارلمانی دولت افزود: در واکاوی انگیزه برخی از دلواپسان به گروه کوچکی برمی‌خوریم که نانشان در گرو جنگ است و معتقدند تنها راه رویارویی ایران و آمریکا جنگ است٬ اما امروز دولت و مذاکره‌کنندگان کشورمان به دنبال گفت‌وگوی تمدن‌ها هستند، نه جنگ و تخاصم دولت‌ها و ملت‌ها.

خباز تاکید کرد: چنین تفکرات جنگ‌طلبانه‌ای در هر دوسوی مذاکرات قابل رویت است و عده‌ای که همواره بر طبل جنگ می‌کوبند، تنها به منافع خود می‌اندیشند و توجهی به خواست و مصلحت مردم ندارند٬ اما «آن سبو بشکست و آن پیمانه ریخت».

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب یادآور شد: امروز برخی از رسانه‌های غربی به‌جای 1+5، می نویسند 2+5 و این باعث افتخار ماست که امروز کشورمان در پرتو دیپلماسی منطقی، تسلط علمی و حرفه‌ای مذاکره‌کنندگان‌ به عنوان یکی از ۷ قدرت برتر دنیا شناخته می‌شود.

خباز تصریح کرد: به هر شکل امروز اکثریت مردم کشورمان هم از نتیجه توافق به‌دست آمده راضی‌اند و هم از تیم مذاکره‌کنندگان هسته‌ای سپاسگزارند.

معاون تقنینی معاونت پارلمانی دولت دستیابی به توافق هسته‌ای در آخرین روزهای ماه مبارک رمضان و در آستانه فرارسیدن عید سعید فطر را عیدانه شیرین دولت و تیم مذاکره‌کنندگان هسته‌ای کشورمان به مردم دانست و خاطرنشان کرد: در روزهای گذشته شاهد بودیم که برخی از رسانه‌های غربی با اشاره به این مهم، حتی گامی فراتر گذارده و شیرینی توافق را عیدانه‌ای برای تمام بشریت برشمرده‌اند.

کد خبر : ۲۹۱۵۳۷