خبرگزاری کار ایران

با صدور بیانیه‌ای اعلام شد؛

تقدیر فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت از تیم مذاکره کننده

فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در بیانیه‌ای ضمن تقدیر از تلاش‌های تیم مذاکره کننده در دستیابی به توافق هسته‌ای رهنمودهای راهگشای رهبر معظم انقلاب را در مسیر دستیابی به توافق هسته‌ای را تبیین کننده حرکت در مسیر صحیح عنوان کرد.

به گزارش ایلنا، فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در این بیانیه‌ ابراز امیدواری کرد که در سال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» با تعامل هرچه بیشتر دولت و مجلس، فصل دیگری از تلاش‌های مسئولان در مسیر خدمت به ملت در زمینه رفع مشکلات و موانع اقتصادی و پدیدار شدن شکوفایی اقتصادی رقم زده شود.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

پس از گذشت 12 سال از مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 و طی یک دوره فشرده، دستیابی به توافق هسته‌ای نشان داد ملت بزرگ ایران بار دیگر با استقامت و توانمندی در سایه رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و تلاش‌های دولت، دستگاه دیپلماسی و تیم مذاکره کننده و حمایت‌های مجلس شورای اسلامی، از پیچ تاریخی مهم و پرخطر به سلامت عبور خواهد کرد و تسلیم هیچ‌گونه تهدید و ارعابی نخواهد شد.

امروز جهان با به رسمیت شناختن حق ایران در دستیابی به دانش صلح‌آمیز هسته‌ای باردیگر در برابر عظمت علمی و فنی ایران، سرتعظیم فرود آورده است و در خصوص توانایی‌ها و توانمندی‌های بومی این مرزوبوم لب به اعتراف گشوده است.

بی‌تردید حفظ دستاوردهای ارزشمند دانشمندان و متخصصان ایران اسلامی در حوزه فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای در طول بیش از 3 دهه با مجاهدت‌های بی‌دریغ و مجدانه اعضای تیم‌مذاکره کننده ایران در این برهه حساس با استفاده کارآمد از توان دیپلماسی در میدان مذاکرات همراه بوده است.

یقینا با وجود توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان قسم‌خورده انقلاب اسلامی، حصول توافق برد-برد در مذاکرات هسته‌ای در سایه منویات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در تبیین مسیر راه و خطوط قرمز و حمایت از تیم مذاکره کننده، میسر شد.

امروز در کنار شادی و مسرت ملت بزرگ ایران اسلامی، فرصت مغتنمی پدید آمد تا یاد و خاطره شهدای معظم هسته‌ای کشور که سال‌ها در مسیر حفظ و ارتقای این دانش ارزشمند صلح‌آمیز تلاش کردند را گرامی بداریم. بی‌تردید اجرای صحیح و بدون مغلطه و تخطئه توافقنامه تدوین شده از سوی طرف مقابل مذاکرات، حلاوت این دستاورد مهم دیپلماسی را شیرین‌تر خواهد نمود.

ضمن قبولی طاعات و عبادات در ماه پرفضیلت رمضان و تبریک عید سعید فطر، دستیابی به توافق هسته‌ای در راستای حفظ منافع جمهوری اسلامی ایران را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت بزرگوار ایران و خانواده معظم شهدای گرانقدر به ویژه خانواده‌ معظم شهدای هسته‌ای، رییس محترم جمهور و هیات دولت به ویژه تیم مذاکره کننده، رییس محترم قوه‌قضاییه، رییس محترم مجلس و نمایندگان محترم مردم در خانه ملت، تبریک گفته و با آرزوی توفیق و سربلندی روزافزون ملت گرانقدر ایران اسلامی از درگاه ایزدمنان، بار دیگر بر حفظ همه جانبه دستاوردهای ارزنده و کلیدی هسته‌ای در طول اجرای برنامه جامع مشترک هسته‌ای تاکید می‌نماییم.

امید آن می‌رود تا در سال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» با تعامل هرچه بیشتر دولت و مجلس، فصل دیگری از تلاش‌های مسئولان در مسیر خدمت به ملت عزیز ایران اسلامی در زمینه رفع مشکلات و موانع اقتصادی و پدیدار شدن شکوفایی اقتصادی رقم زده شود.

کد خبر : ۲۹۱۵۶۶