خبرگزاری کار ایران

شهریاری در نطق میان‌دستور؛

تیم هسته‌ای همه توان خود را برای گرفتن امتیاز به کار برد

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان گفت: تیم مذاکرات هرآنچه در توان داشت را برای گرفتن امتیاز از کشورهای1+5 به کار برد.

به گزارش ایلنا٬ حسین‌علی شهریاری در نشست علنی امروز سه شنبه (30 تیرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با تشکر از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر تیم هسته‌ای، گفت: این تیم هرآنچه در توان داشت را برای گرفتن امتیاز از کشورهای1+5 به کار برد اما تا اجرایی شدن توافق فاصله زمانی قابل توجهی وجود دارد به همین دلیل نباید در این مدت دچار ذوق زدگی خوش‌بینانه شد. اگرچه توافق حاصل شده به دلیل مقاومت و ایستادگی ملت ایران است که علیرغم سی و اندی سال تحریم نتوانستند آنها را به زانو درآورند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس نهم شورای اسلامی با تاکید براینکه در صورت اجرایی شدن توافق یا عکس آن مردم ایران همچنان به راه خود ادامه خواهند داد، افزود: مردم ایران با تاسی از مولای خود اباعبدالله حسین(ع) به دشمنان نظام خواهند گفت هیهات من الذله، همچنین با اجرای اقتصاد مقاومتی که چند سال است مقام معظم رهبری به آن تاکید دارند راه خود را ادامه خواهند داد.

مدعیان دورغین حقوق بشر نظاره‌گر جنایات عربستان

وی در ادامه از حرام بودن جنگ در ماه رمضان گفت و افزود: با وجود آنکه جنگ در ماه رمضان حرام است اما رژیم کودک کُش عربستان سعودی به پشتیبانی صهیونیسم و آمریکایی جنایتکار در این ماه نیز به جنایت‌های خود ادامه داد و مدعیان دورغین حقوق بشر نه تنها فقط نظاره‌گر بلکه این جنایات را تایید می‌کنند.

شهریاری ادامه داد: امت اسلامی در سایه رهبری خردمندانه حضرت آقا به‌یقین هوشیاری خود را حفظ خواهند کرد، اگر امروز در سوریه، یمن، عراق بحرین، تونس و لیبی به مسلمان کشی ادامه می‌دهند و نیروهای جنایتکاری مانند داعش توسط استکبار جهانی به وجود آورده، فقط و فقط برای فشار به جمهوری اسلامی است.

مردم سیستان و بلوچستان؛ کم درآمدترین و فقیرترین مردم کشور

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس نهم، با بیان اینکه اگر منطقه مدیریت نشود باید در مرزهای ایران با این درنده‌خویان جنگید، درباره استان سیستان به نکاتی اشاره کرد و افزود: متاسفانه طبق گزارشی که توسط دولت تدبیر و امید ارائه شده است کم درآمدترین و فقیرترین مردم کشور، مردم سیستان و بلوچستان هستند، همچنین بالاترین نرخ بازمانده از تحصیل حدود 200 هزار نفر در این استان وجود دارد که مدارس بچه های  این استان هنوز کپری است.

بیشترین نرخ بی‌سوادی برای استان سیستان و بلوچستان

وی اضافه کرد: بیش از دو هزار روستا با تانکر آبرسانی می‌شوند و متاسفانه مشکلات آب آشامیدنی در این استان از مشکلات جدی است همچنین بیشترین نرخ بی‌سوادی را استان سیستان و بلوچستان دارد و این استان حتی یک متر آزادراه ندارد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان با بیان اینکه دو سال از روی کارآمدن دولت تدبیر و امید می‌گذرد و مردم استان که به آقای روحانی رای بالایی داده‌اند هنوز شاهد تبعیض و بی‌عدالتی هستند، تاکید کرد: بالاترین نرخ بیکاری برای استان سیستان و بلوچستان است و در هر خانه‌ای چند نفر تحصیل کرده بیکار در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا وجود دارد، این مسئله باعث افسردگی جوانان شده که ممکن است سمت باعث اعتیاد بروند.

شهریاری بیان کرد: دولت نتوانسته از فرصت‌های استان سیستان و بلوچستان که بیش از 1200 کیلومتر مرز خشکی و 300 کیلومتر مرز آبی دارد استفاده درستی کند. مراحل قانونی منطقه آزاد تجاری سیستان خیلی طولانی شده و مردم چشم انتظار اجرای هر چه سریعتر آن هستند.

کد خبر : ۲۹۱۷۹۹