خبرگزاری کار ایران

مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد منتشر کرد؛

بیانیه سازمان ملل در پی سفر دی‌میستورا به ایران

مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران پس از سفر نمایندۀ ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه به تهران با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «استافان دمیستورا» در ملاقات‌های خود با مسئولان ارشد وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بر فوریت یک راه حل سیاسی تحت هدایت سوری‌ها برای مناقشۀ سوریه تاکید کرد.

به گزارش ایلنا٬ متن کامل بیانیه سخنگوی «استافان دمیستورا» نماینده ویژه سازمان ملل متحد در سوریه که سه‌شنبه 21 جولای 2015 برابر با 30 تیر 1394 در شهر ژنو صادر شد٬ به شرح زیر است:

«استافان دمیستورا» نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه، در سفر به تهران با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه و حسین امیرعبداللهیان، معاون امور عربی و آفریقایی وزارت خارجه ملاقات کرد.

در این ملاقات‌ها، وی بر فوریت یک راه حل سیاسی تحت هدایت سوری‌ها برای مناقشه سوریه تاکید کرده و به تبادل نظر در مورد نحوۀ هدایت روند سیاسی، با حمایت شورای امنیت، پرداخت.

نماینده ویژه، تحلیل‌های ظریف و امیرعبداللهیان در مورد وضعیت منطقه و تاثیر آن بر مناقشه سوریه را به دقت مورد توجه قرار داد.

وی بر عدم وجود یک راه حل نظامی برای این مناقشه تاکید کرده و تعهد همه طرف‌های درگیر به رعایت اصل حمایت از غیرنظامیان را یادآور شد.

مشورت‌های دمیستورا بخشی از فرایند جاری برای کسب نظر همه طرف‌های سوری، منطقه‌ای و بین‌المللی در مورد عملیاتی کردن بیانیۀ ژنو است. در این خصوص، دمیستورا به ملاقات‌های جداگانه با طرف‌های ذی‌نفع منطقه‌ای و اعضای شورای امنیت ادامه می‌دهد.

نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، به منظور تهیه گزارش به شورای امنیت، در حال نهایی کردن پیشنهادهای خود به دبیرکل در خصوص راه‌های حمایت از طرف‌های سوری جهت یافتن راه‌حل سیاسی برای این مناقشه است.

کد خبر : ۲۹۲۰۹۳