خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در مراسم معارفه استاندار قم:

برجسته‌کردن اشکالات توافق هسته‌ای نفعی برای کشور نخواهد داشت

رییس مجلس با تاکید براینکه برجسته‌کردن اشکالات توافق هسته‌ای نفعی برای کشور نخواهد داشت، گفت: توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی باید به عنوان دستاوردی برای رونق تولید در کشور باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم علی لاریجانی عصر امروز در مراسم معارفه استاندار جدید قم که در محل تالار معصومیه فرمانداری قم برگزار شد، اظهار کرد: جناب آقای صادقی استاندار قم از یک ورزیدگی برخوردارند و می‌توانند کارهای قم را سامان داده و عقب ماندگی‌های آن را جبران کند.

نماینده مردم قم با اشاره به توافق هسته‌ای ایران با 1+5 گفت: با توافق پیش آمده گشایشی در عرصه صادرات ایجاد شده که باید از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

وی با بیان اینکه برای بهتر استفاده کردن از شرایط پیش آمده پس از توافق باید روحیه همدلی و اتحاد میان مسوولان کشور بیش از گذشته باشد، گفت: اگر ما از این فرصت استفاده نکنیم نمی‌توانیم پتانسیل های کشور را برای پیشرفت، به فعلیت تبدیل کنیم.

لاریجانی ابراز کرد: بعد از انجام توافق هسته‌ای به دو صورت می‌توان به آن نگاه کرد؛ یکی این که اشکالات این توافقات را ببینیم و با برجسته کردن آن منشاء اختلاف در کشور شویم که این نفعی برای کشور نخواهد داشت و رهبر معظم انقلاب نیز به درستی در خطبه‌های عیدفطر تاکید کردند که مساله هسته‌ای نباید موجب انشقاق و اختلاف در کشور شود.

وی افزود: نگاه دیگر به توافق هسته‌ای این است که به عنوان یک دستاوردی برای کشور به آن نگاه شودواگر اشکالی هم در این توافق وجود دارد در مقام اجرا آن را برطرف کنیم نه اینکه باعث ایجاد اختلاف شویم. قطعا این کار باعث جهش کشور به سمت پیشرفت و توسعه خواهد بود.

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی باید به عنوان دستاوردی برای رونق تولید در کشور باشد نه اینکه مانند گذشته روی سیاست‌های توزیعی تمرکز کنیم که نتیجه آن جز تورم نبود .

وی با بیان اینکه می‌توان از توافق هسته‌ای برای توانمندسازی جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، دفاعی و ... استفاده کرد گفت: لازمه این کار این است که به صورت همدلانه کار کنیم نه اینکه ضعف‌های یکدیگر را برجسته کنیم.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود با اشاره به اظهارات مقامات آمریکایی پس از توافق هسته‌ای گفت: برخی از مسوولین آمریکا زیاده گویی کرده و نسنجیده حرف می‌زنند.

وی افزود: برای دولت آمریکا افتخار نیست که خود را داخل در یک رژیم جعلی خفه کند. اگر کشوری داعیه مدیریت جهانی دارد نباید خود را در یک رژیم جعلی خفه کند. البته می شود حدس زد که چرا آمریکایی‌ها چنین رفتاری دارد .

لاریجانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با هوشمندی مساله هسته ای رادنبال کرد گفت: انتخاب راهبرد در مساله هسته ای درست بود وما باید توانمندی هسته ای خود را تثبیت کرده و تبدیل به یک قدرت فعال می شدیم. تثبیت توانمندی هسته‌ای جمهوری اسلامی هم در برجام و هم در قطعنامه شورای امنیت سازمان متحد پیش بینی شده و هم اینکه تحریم های ظالمانه برطرف شده است. البته باید در مقام اجرا نیز هوشیار باشیم.

وی با اشاره به اظهار نظر برخی از دولتمردان کشورهای منطقه خاورمیانه در خصوص توافق هسته ای اظهار کرد:امروز می بینیم که برخی از کشورهای منطقه جیغ بنفش می‌کشند و برای مثال یکی از کشورهای منطقه که پسوند اسلامی هم دارد اخیرا در یک سخنرانی افتخار کرده است که ما بودیم که هفت الی هشت ماه پیش دولت آمریکا را متقاعد کردیم که ما قیمت نفت را تا حدی زیادی پایین می آوریم و شما به ایران فشار واردکنید. سوال این است که آیا این کار افتخاری برای یک کشور اسلامی است ؟!

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قطعا این کشورها که در چند ماه گذشته برای فشار بیشتر روی جمهوری اسلامی ایران تلاش های گسترده ای کرده بودند بعد از توافق هسته‌ای هم بیکار نمی نشینند و سعی می‌کنند در مقام اجرای توافق دست اندازی‌های ایجاد کند واین ما هستیم که باید هوشیار باشیم و در مقام اجرا به آن نگاه راهبردی از پیش تعیین شده دست پیدا کنیم.

لاریجانی همچنین از خدمات صالحی منش استاندار سابق قم تقدیر کرد و اظهار امیدواری کرد استاندار قم با استفاده از ظرفیت‌های مختلف این استان در کارش موفق باشد.

کد خبر : ۲۹۲۱۳۴