خبرگزاری کار ایران

ترافیک دیپلماتیک در تهران؛

رئیس‌جمهور اتریش سپتامبر به ایران سفر می‌کند

رئیس‌جمهور اتریش ماه سپتامبر به ایران سفر خواهد کرد تا نخستین رئیس‌‎جمهور اتحادیه اروپا باشد که با مقام‌های ایرانی در تهران دیدار می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، دفتر ریاست‌جمهوری اتریش، دیروز- چهارشنبه- در بیانیه‌ای اعلام کرد: «‌پس از موفقیت توافق هسته‌ای 14 ژوئیه در وین که به چندین سال چانه‌زنی‌های بین‌المللی بر سر پرونده هسته‌ای تهران پایان داد، هاینس فیشر، رئیس‌جمهور اتریش از هفتم تا نهم سپتامبر در چارچوب سفر کاری در ایران اقامت خواهد داشت.»

برنامه این سفر کاری تاکنون منتشر نشده است ولی قرار است فیشر با «حسن روحانی» همتای ایرانی خود دیدار کند.

رئیس‌جمهور ایران هفته گذشته طی تماسی تلفنی با همتای اتریشی خود، از اتریش به علت آنکه میزبان دور نهایی ماراتن مذاکرات هسته‌ای بود، تشکر کرد.

پس از سفر «توماس کلستیل» رئیس‌جمهور وقت اتریش در سال 2004 به ایران، این نخستین سفر رئیس‌جمهور یک کشور عضو اتحادیه اروپا به ایران به شمار می‌آید.

پس از امضای توافق هسته‌ای در وین که به ویژه  راه را برای عادی‌سازی روابط با ایران فراهم می‌سازد و تحریم‌های اقتصادی علیه این کشور را لغو می‌کند، اعلام سفرهای مقام‌های اروپایی بلندمرتبه به ایران افزایش یافته است.

براین اساس، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز قرار است سه‌شنبه (28 ژوئیه) و یک روز پس از «لوران فابیوس» وزیر خارجه فرانسه به تهران سفر می‌کند.

لغو تحریم‌ها علیه ایران که از آغاز سال 2016 پیش‌بینی شده است، دریچه‌های سرمایه گذاری‌های خارجی را در این کشور غنی از منابع نفتی و گازی می‌گشاید.

کد خبر : ۲۹۲۲۹۷