خبرگزاری کار ایران

در دیدار با سفیر ایران مطرح شد؛

تاکید وزیر اقتصاد اسلوونی بر تقویت مناسبات با ایران

سفیر کشورمان در اسلوونی، روز گذشته با وزیر توسعه اقتصادی‌وفناوری‌ اسلوونی‌در لوبلیانا،ملاقات و درمورد توسعه مناسبات دوکشور به‌ویژه همکاری‌‌های اقتصادی تبادل‌نظر کرد.

به گزارش ایلنا، «مرتضی درزی رامندی» سفیر ایران در اسلوونی در این دیدار با اشاره به حصول توافق هسته‌ای وین، اظهار داشت: توافق اخیر نشان‌دهنده آن است که چنانچه اراده سیاسی وجود داشته باشد، می‌توان به‌جای تنش و مقابله، از طریق گفت‌وگو و تعامل، مشکلات و مسائل مهم جهانی را حل و فصل نمود.

وی افزود: تحریم‌های ناعادلانه، موجب محرومیت شرکت‌های اروپایی و غربی از همکاری با اقتصاد دارای ظرفیت بالای ایران شده بود و اشتیاق هیات‌های اروپایی برای سفر به جمهوری اسلامی ایران تنها چند روز پس از توافق هسته‌ای، نشان از رقابت کشورها به‌منظور جبران این عقب‌افتادگی دارد.

رامندی در ادامه با تشریح توانمندی‌های اقتصادی و صنعتی جمهوری اسلامی ایران، بر آمادگی برای توسعه همکاری‌های اقتصادی ایران و اسلوونی به‌ویژه در حوزه‌های مورد علاقه و دارای ظرفیت مکمل در دو کشور تأکید کرد.

ازدراوکو پوچیووالشک، وزیر اقتصاد اسلوونی نیز با ابراز خرسندی فراوان نسبت به توافق هسته‌ای اخیر، از ایستادگی و مقاومت جمهوری اسلامی ایران و مواضع کشورمان مبنی بر لزوم احترام متقابل در روابط با کشورهای جهان و دستیابی به یک توافق عادلانه با رویکرد برد – برد تقدیر کرد و این توافق را گامی مهم در بسترسازی احیای مجدد روابط فی‌مابین و همکاری‌های رو به رشد دو کشور قلمداد نمود.

وی به اهمیت توسعه روزافزون همکاری‌های اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران برای شرکت‌ها و فعالان تجاری اسلوونی اشاره و بر علاقه‌مندی کشورش به منظور تقویت مناسبات با جمهوری اسلامی ایران در کلیه زمینه‌ها تأکید کرد.

وزیر اقتصاد اسلوونی، ایران را یک کشور دارای فرهنگ، تاریخ و تمدن چندین هزار ساله دانست و از عزم کشورش به‌منظور تقویت همکاری‌های همه‌جانبه از جمله در حوزه گردشگری خبر داد.

کد خبر : ۲۹۲۴۲۸