خبرگزاری کار ایران

حمید ابوطالبی:

تروریسم، عروسک خیمه‌شب‌بازی نیست

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور با اشاره به حمله ترکیه به مواضع داعش در سوریه تاکید کرد: حمایت از تروریسم توسط تعدادی از کشورهای عرب صورت می‌گیرد.

به گزارش ایلنا، حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور نسبت به اقدامات اخیر ترکیه در حمله به مواضع داعش در سوریه در صحه شخصی‌اش در توییتر نوشت: داعش تهدیدی عمده برای امنیت ملی ترکیه است و ابعاد این تهدید نیز روز به روز در حال گسترش است.

وی ادامه داد: ترکیه هم درخصوص اینجرلیک تغییر موضع داد و هم به مراکز داعش در سوریه حمله کرد؛ این نشان می‌دهد که اخوان‌المسلمین سوری هم باید راه متفاوتی اتخاذ کنند.

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه شرایط در ترکیه در حال تغییر است، تاکید می‌کند: زمانی که روحانی با اردوغان درخصوص ضرورت مقابله با تروریسم گفت‌وگو کرد، اردوغان از گروه‌های داخل سوریه حمایت می‌کرد.

ابوطالبی یادآور شد: هشدار روحانی این بود که حمایت از گروه‌های تروریست، متاسفانه دامان کشورهای حامی را هم خواهد گرفت؛ چه در سوریه باشد، چه در عراق، و چه درسایر کشورها.

وی تصریح کرد: اگرچه این واقعا تاسف‌بار است که در این آزمون خطرناک، جان انسان‌ها به خطر افتد، ولی بالاخره مدل ترکیه نشان داد این سخن روحانی چقدر دقیق و صحیح است.

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور در ادامه خاطرنشان کرد: چنانچه منطقه، پیشنهاد روحانی که در مجمع عمومی U.N تحت عنوان (Wave) به تصویب رسید را جدی نگیرد، با سرانجامی خطرناک مواجه خواهد شد.

ابوطالبی با بیان اینکه حمایت از تروریسم، اکنون توسط تعدادی دیگر از کشورهای عرب صورت می‌گیرد، اظهار داشت: اگرآنها از ترکیه درس نگیرند، مجبور خواهند شد با ترور در پایتخت‌هایشان بجنگند.

وی اضافه کرد: ضرب‌المثلی ایرانی است که می‌گوید: آزموده را آزمودن خطا است؛ و ضرب‌المثلی عربی می گوید: و فی التاخیرآفات.

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور در پایان نوشت: چرا که تروریسم، عروسک خیمه‌شب‌بازی نیست که هرگونه که خواستی آن را بگردانی و به بازی بگیری؛ بازی با آتش، سرانجامی جز آتش‌افروزی نخواهد داشت!

کد خبر : ۲۹۲۴۳۳