خبرگزاری کار ایران

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا:

آمریکا به بهانه مبارزه با طالبان و گروه‌های تروریستی امنیت منطقه را بر هم زد

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا ارتش، با تاکید بر واکنش جدی در برابر هرگونه تجاوز احتمالی نظامی، گفت: تعرض به مراکز هسته‎ای کشور موجب سیاه شدن آسمان دشمن خواهد شد.

به گزارش ایلنا، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی جمعه شب در ششمین یادواره 128 شهید منطقه دروازه ری قم در مسجد ولیعصر(عج) این شهر، اظهار داشت: سامانه پدافند هوایی ارتش نیروگاه اتمی فردو را در برابر اصابت موشک هایی با برد 200 مایل در ساعت رصد می‌کند.

وی تصریح کرد: اگر دشمن قصد تعرض به نیروگاه فردو را داشته باشد، پدافند هوایی ارتش آسمان دشمن در دورتر از آسمان شهر مقدس قم را در کمترین زمان ممکن تبدیل به جهنم خواهد کرد.

وی اضافه کرد: پدافند هوایی ارتش برای مواجهه با هرگونه تعرض احتمالی دشمن به حریم هوایی کشور، آمادگی کامل دارد.

اسماعیلی همچنین با اشاره به اهمیت حضور مردم در صحنه، تصریح کرد: بدون شک وقتی مردم در صحنه‌های مختلف مانند راهپیمایی روز قدس و 22 بهمن حضور پیدا می کنند، تمام پروازهای دشمن بسیار دورتر از مرزهای کشور اتفاق می‌افتاد؛ یعنی این حضور، بیشتر از پدافند هوایی در به عقب راندن دشمن نقش ایفا می‌کند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کسانی که پای میز مذاکره آمدند در هشت سال دفاع مقدس به رژیم بعث عراق بمب های شیمیایی می فروختند، گفت: کشورهای عضو شورای امنیت که آن زمان از فروختن یک سیم خاردار به ایران خودداری می کردند، امروز در تبریک گفتن به نظام اسلامی به خاطر مذاکرات هسته ای از یکدیگر پیشی می‌گیرند.

وی با بیان اینکه نظام اسلامی در بحث مذاکرات هسته‌ای پیشقدم بوده، ولی طرف‌های مقابل به خاطر عدم فهم از تفاهم و فهم و احترام متقابل پسقدم بودند، تصریح کرد: نشستن قدرت‌های بزرگ جهانی با ایران بر سر میز مذاکره به‌واسطه سیلی خوردن آنها در هشت سال جنگ تحمیلی از ملت ایران بزرگ است.

اسماعیلی با بیان اینکه این قدرت‌های جهانی به خوبی فهمیدند که دیگر نمی‌توان به ایران و ایرانی اهانت کرد، افزود: تحریم‌های ظالمانه هر گز نمی‌تواند ملت ایران را از مسیری که برای رسیدن به هدف خود در پیش گرفتند، باز دارد.

وی با بیان اینکه این سختی‌ها فقط برای نظام اسلامی و ملت ایران نیست، افزود: این سختی‌ها در کشورهایی که 99 درصد مردم آن فقیر هستند و (افراد زیادی از آنها) در زمستان از سوز سرما در پشت دیوارهای وال‌استریت مردند و حتی یک مسئول از آنها دلجویی نکرد٬ نیز وجود دارد.

اسماعیلی با بیان اینکه دشمن با تحریم ایران راه به جایی نبرده است، با اشاره به نقش موثر تیم مذاکره کننده در این پیروزی بزرگ، تصریح کرد: در این مذاکرات حق نظام اسلامی به‌واسطه علم و دانشی که بوسیله سیاستمداران کشور حاصل شده بود، به رسمیت شناخته شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه راه نفوذ دشمن در هشت سال دفاع مقدس مرزهای زمینی، هوایی و دریایی بود، افزود: دشمن با توجه به ناکامی های خود در گران کردن و گران‌پروری و همچنین تضعیف روحیه جامعه ایران به خاطر تحریم‌های اقتصادی راه نفوذ خود را از طریق فرهنگ هموار کرده است.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه راه نفوذ دشمن از طریق فرهنگ بسیار آسان ولی مقابله با آن کاری دشوار و سختی است، افزود: رهبر فرزانه انقلاب برغم اقدامات دشمن در حوزه های مختلف بر ضد نظام اسلامی تعبیر شبیخون را فقط برای فرهنگ مطرح کردند، لذا اگر متوجه نباشیم واقعا این شبیخون را از جانب دشمن خواهیم خورد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه سامانه ها و سیستم های فرهنگی دشمن امروز خیلی به خانواده ها نزدیک شده، تصریح کرد: دشمن با سیستم های بسیار آسان و کم هزینه و در برخی موارد بی‌هزینه مانند شبکه‌های اجتماعی فرهنگ غنی و ناب اسلامی را مورد هجمه قرار داده است.

وی با بیان اینکه این شبکه‌ها از جمله واتس آپ و وایبر برای همه کشورهایی که برای آینده خود ارزش قائل هستند، یک سم مهلک و خطرناک به شمار می‌آید٬ تصریح کرد: تعابیر گوناگون رهبر معظم انقلاب در خصوص تهاجم فرهنگی و بیش از دو دهه دغدغه معظم‌له در این خصوص؛ بیش از همه بدین معناست که نباید در این زمینه کم‌کاری کرد.

وی با بیان اینکه رویکرد رهبری در بحث تهاجم فرهنگی یک رویکرد بنیادین است، تصریح کرد: تعبیر معظم له همواره در فرمایش های گوهربار و مکرر خود این است که بعد از خلقت انسان و تمرد شیطان دو جبهه حق و باطل به وجود آمد و نبرد این دو جبهه نیز برای انحطاط و فروپاشی جبهه باطل تا قیامت ادامه پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه آمار جرم و جنایت در کشورهایی که ادعای آزادی را از حلق خود فریاد می زنند ده‌ها برابر کشورهایی است که این گونه رفتارها را بر مبنای قوانین اسلامی تعریف و نه ممنوع می‌کنند، افزود: فساد و فحشا یکی از جلوه های بارز کشورهای غربی به شمار می‌آید که با ابزارهای متفاوت در این کشورها رواج دارد.

اسماعیلی با اشاره به تلاش دشمن برای تبدیل ارزش ها به ضد ارزش ها و توهین به مقدسات جامعه اسلامی به عنوان بخشی از اقداماتش علیه اسلام، شریعت و نظام اسلامی تصریح کرد: ایجاد التهاب سیاسی و اختلاف افکنی با هدف ایجاد دودستگی در جامعه که فتنه های سال های 78 و 88 از نمونه های بارز آن به شمار می آید نیز بخشی دیگر از این اقدامات خصمانه دشمن محسوب می شود.

وی همچنین تخریب احساس تعهد و مسئولیت‌پذیری را نیز از دیگر اقدامات دشمن عنوان کرد و افزود: بدون شک اگر مسئولیت‌ و تعهد نبود، این کشور با توجه به حوادث و وقایعی که در پیرامون آن اتفاق افتاده، این گونه در کمال امنیت و آرامش به سر نمی‌برد.

اسماعیلی با بیان اینکه امروز حتی کشورهایی که در منطقه با آمریکا معاهده نظامی دارند نیز از پرواز پهپادهای آمریکایی بر فراز آسمان خود ناراضی هستند، افزود: آمریکا به بهانه مبارزه با طالبان و گروه‌های تروریستی امنیت منطقه را بر هم زده ولی هیچگاه نتوانسته کوچکترین لطمه ای به امنیت و ثبات ایران وارد کند.

کد خبر : ۲۹۲۵۰۶