خبرگزاری کار ایران

کاتب در گفت‌وگو با ایلنا:

اولویت سرمایه‌گذاری با کشورهایی است که در شرایط تحریم کنار ایران بودند

یک نماینده مجلس نهم گفت: کشورهایی که در شرایط سخت تحریم‌ها در کنار ملت ایران بوده‌اند٬ باید در اولویت همکاری‌های اقتصادی و تجاری قرار گیرند.

غلامرضا کاتب در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا در مورد اعلام آمادگی برخی کشورهای اروپایی برای همکاری اقتصادی با ایران در شرایط پس‌ازتحریم‌ها تصریح کرد: ایران اسلامی از گذشته در سایه احترام متقابل با همه کشورها علاقمند است وارد مذاکره و سرمایه‌گذاری متقابل شود و این سرمایه‌گذاری متقابل همواره در توجه به حفظ منافع ملی خواهد بود.

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بحث تعامل اقتصادی و سرمایه‌گذاری‌های احتمالی در کشور دولت باید چند راهکار مهم را مد نظر قرار دهد که اولین آنها اولویت‌بخشیدن و نگاه سیاسی در این زمینه است و در این‌باره کشورهایی که در شرایط سخت تحریم‌ها در کنار ملت ایران بوده‌اند٬ باید در اولویت همکاری‌های اقتصادی و تجاری قرار گیرند.

وی همچنین در تشریح دومین نکته‌ای که دولت باید در شرایط پس از تحریم‌ها باید به آن توجه کند٬ افزود: ما باید با کشورهایی وارد مذاکره و روابط اقتصادی و تجاری شویم که آنها در کنار سرمایه‌گذاری خود،‌ علوم و فناوری خودشان را نیز به ما منتقل کنند.

کاتب خاطرنشان کرد: نکته سوم در مورد راهکارهای اقتصادی در تعامل با کشورها توجه به سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در برنامه ششم توسعه است که در بحث روابط تجاری و اقتصادی رهبر معظم انقلاب شفاف اعلام کرده اند که بیشترین اولویت ایران اسلامی همکاری با کشورهای همسایه جنوب غربی ایران است که کشورهای مسلمان‌نشینی بوده اند و روابط اقتصادی اجتماعی و فرهنگی ما با آنها بسیار زیاد است.

کد خبر : ۲۹۲۷۹۳