خبرگزاری کار ایران

عارف:

باید اخلاق را در ورزش حاکم کنیم

اختتامیه جام اخلاق در ورزش شب گذشته در باشگاه پیام و با حضور ورزشکاران، اهالی فرهنگ و هنر و فعالان سیاسی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، جام اخلاق در ورزش به همت بنیاد امید ایرانیان در ماه رمضان آغاز شد که شب گذشته مراسم فینال و اختتامیه این مسابقات با حضور محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایران، فاطمه داداشیان مدیر عامل  بنیاد  و جعفر توفیقی رئیس هیات مدیره  برگزار شد.

در این مراسم که دبیران کل برخی از احزاب اصلاح‌طلب و فعالان سیاسی نیز حضور داشتند، عارف در جمع خبرنگاران پیرامون فلسفه برگزاری جام و حضور اساتید دانشگاه‌ها و دولتمردان در کنار ورزشکاران گفت: اولویت و شعار اصلی بنیاد امید ایرانیان اخلاق، عقلانیت و خردجمعی بود ما به دنبال ایجاد نشاط بین جوانان بودیم. مهمترین هدف جام اخلاق تقویت همکاری و هبستگی است و کمک می‌کند تا بین جوانان مختلف از احزاب، دانشگاه‌ها و تیم‌های مختلف همدلی ایجاد شود به خصوص در بعد اخلاق که مهمترین مساله جام است.

وی افزود: ما احساس می‌کنیم که در ورزش باید جدی‌تر از گذشته روی اخلاق کار کنیم. اخلاق یعنی اینکه منافع دیگران را بر منافع خودمان ترجیح دهیم و دیگرخواهی را جای خودخواهی قرار دهیم امیدواریم همین مسیر را در ورزش ادامه دهیم چون کار اصلی ما اخلاق است تا بتوانیم ان‌شاءالله اخلاق را بر ورزش حاکم کنیم چون ورزشکار الگویی برای جوانان است و قطعا یک ورزشکار اخلاقی کمک می‌کند اخلاق در همه ورزش‌ها و کارها راه یابد.

مدیرعامل بنیاد امید ایرانیان نیز در این مراسم طی سخنانی ضمن قدردانی از برگزارکنندگان "جام اخلاق در ورزش" بر لزوم رفتار توام با اخلاق در تمام شئون اجتماعی تاکید کرد.

کد خبر : ۲۹۲۸۵۴