خبرگزاری کار ایران

ناصری در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

هراس از شکست‌های پی‌در‌پی و دلایل عصبانیت دلواپسان

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: دلواپسان این روزها تلاش می‌کنند، عصبانیت خود را با ادبیاتی بروز بدهند که حتی شورای نگهبان هم نسبت به این ادبیات واکنش نشان داد.

عبدالله ناصری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا٬ عنوان کرد: رخدادهای سیاسی اخیر کشور جریان افراطی را با نگرانی موجه کرده است؛ اول اینکه آنها از ابتدا پیروز انتخابات سال 92 را یکی از همفکران خود می‌دانستند و برای ادامه سیاست‌های سال‌های قبل از 92برنامه‌ریزی کرده بودند، اما برخلاف همه این آرزوها نتیجه انتخابات دلخواه آنها نبود.

وی افزود: بعد از این شکست سنگین تلاش کردند تا با سنگ‌اندازی در کار دولت تلاش‌های آن را زیر سوال ببرند مذاکرات ایران با 1+5 یکی از ابزارهای آنها برای حمله به دولت بود. اما این بار هم دستگاه دیپلماسی کشورمان برخلاف تصور آنها موفق شد یکی از بزرگترین مسائل کشور را که حل پرونده هسته‌ای بود، به سامان برساند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: پیروزی دولت در مذاکرات فضای جامعه را امیدوار کرد. خیلی‌ها معتقدند این امیدواری نگاه به انتخابات مجلس پیش‌رو را هم تغییر می‌دهد و می‌تواند سطح مشارکت مردم در انتخابات را افزایش دهد.

وی ادامه داد: فضای کشور بعد از توافق، موقعیت دولت و اصلاح‌طلبان را در در انتخابات مجلس تقویت خواهد کرد. فضای ایجاد شده به گونه‌ای است که اصولگرایان معتدل هم می‌‌توانند با جریان اصلاحات و دولت همراهی کنند.

ناصری یادآور شد: به عبارت دیگر عصبانیت ناشی از دو اتفاقی که فضای اجتماعی را به نفع رقیب دلواپسان تغییر داده ، به حدی است آنها این روزها تلاش می‌کنند عصبانیت خود را با ادبیاتی بروز بدهند که حتی شورای نگهبان هم نسبت به این ادبیات واکنش نشان دهد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه جریانی وابسته به دولت قبل از روند تحریم‌ها و قفل کردن پرونده هسته‌ای در گذشته سود برد، گفت: این عده با از دست دادن قوه مجریه بخشی از منافع اقتصادی خود را نیز از دست داده‌اند٬ برای همین گمان می‌کنند با شکست در انتخابات مجلس٬ روند شکست‌های آنها شدیدتر و پرهزینه‌تر خواهد بود.

کد خبر : ۲۹۳۰۱۲