خبرگزاری کار ایران

با حضور آیت الله اراکی؛

اولین همایش عمومی اتحادیه جهانی علمای مقاومت در بیروت برگزار می شود

اولین همایش عمومی اتحادیه جهانی علمای مقاومت با حضور دبیر کل مجمع جهانی تقریب در روزهای 6 و 7 مرداد در بیروت برگزار می‌شود

به گزارش ایلنا اولین همایش عمومی اتحادیه جهانی علمای مقاومت با موضوع «اتحاد برای فلسطین» و با مشارکت بیش از 120 تن از علمای بلند پایه مذاهب مختلف اسلامی و شخصیت‌های جهان اسلام از 43 کشور در بیروت برگزار می‌شود.

محور اول این کنفرانس با عنوان «ارزش‌های مسئله فلسطین» و با موضوعات «وحدت خاک و ملت، اساس وحدت ملی و اسلامی، حق بازگشت حقی مقدس و مقاومت تنها راه آزادی فلسطین» برگزار می‌شود.

محور دوم با عنوان فلسطین و نقش اعراب و مسلمانان و با موضوعات «نقش جنبش های ملی و اسلامی، نقش جنبشهای جوانان و موسسات جامعه مدنی، نقش زنان در مسئله فلسطین و نقش نخبگان و روشنفکران و تاثیر آنان بر مسئله فلسطین» به انجام خواهد رسید.

محور سوم با عنوان  فلسطین و بازی کشورها به موضوعات «وهم حمایت‌های بین المللی و خطر بازی منافع در مسئله فلسطین، فراخوان وحدت اهداف بین دولت‌ها و ملت‌ها در جهان عرب و اسلام، تقسیم و تکفیر حلقه‌ای از حلقه‌های طرح صهیونیستی برای تضعیف امت اسلامی و فلسطین از دریا تا رود وعده مقدس الهی« اختصاص دارد.

محور چهارم نیز با عنوان علما و فلسطین و به موضوعات توجیه حقیقی مبانی جهاد در بیداری امت، اهمیت وحدت نیروهای علمایی در چارچوب علمای مقاومت، سخنان علمای امت درمقابله با سخنان تحریک آمیز و اثر خطابه ها در از هم گسستگی امت اسلامی و از سوی دیگر وحدت در مسئله فلسطین، می پردازد.

به گزارش ایلنا٬ به نقل از روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی،  در این کنفرانس هیئتی از علمای شیعه و اهل سنت جمهوری اسلامی ایران به ریاست آیت الله اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب و نائب رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت مشارکت می کنند

 

آیت الله اراکی: همه علمای جهان اسلام عضو اتحادیه جهانی علمای مقاومت هستند

آیت الله «محسن اراکی» دبیر کل مجمع و نائب رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت که در صدر هیئتی جهت شرکت در اولین همایش عمومی اتحادیه جهانی علمای مقاومت به بیروت سفر کرده٬ صبح روز دوشنبه در فرودگاه بیروت در مورد یک سال فعالیت اتحادیه جهانی علمای مقاومت اظهار داشت: از زمان تأسیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت تاکنون اقدامات بسیار زیاد و مؤثری صورت گرفته است.

وی افزود: موضع گیری بسیار مؤثر اتحادیه جهانی علمای مقاومت پیرامون مسائل مختلف منطقه، پشتیبانی از مقاومت، جمع‌آوری کمک برای حمایت از مردم غزه و آسیب دیدگان حملات صهیونیست‌ها، موضع‌گیری در برابر صهیونیست‌ها و استکبار جهانی در مناسبت‌های مختلف، مصاحبه‌های رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت شیخ ماهر حمود و سایر شخصیت‌های وابسته به این اتحادیه و اعلام مواضع بسیار روشن و قاطع اتحادیه جهانی علمای مقاومت توسط این شخصیت‌ها از جمله اقدامات صورت گرفته طی یک سال اخیر بوده است.

آیت الله اراکی اظهار داشت: همچنین تشکیل هیئت رئیسه، انتخاب اعضا و تصویب اساسنامه اتحادیه جهانی علمای مقاومت از جمله دیگر اقدامات یک سال اخیر می باشد و آخرین و مهمترین اقدام نیز برگزاری اولین اجلاس عمومی اتحادیه جهانی علمای مقاومت در بیروت می باشد که در این اجلاس نمایندگان علمای مقاومت از سراسر جهان حضور دارند.

وی افزود: لازم به توضیح است که در این اجلاس همه اعضای اتحادیه جهانی علمای مقاومت شرکت نمی‌کنند٬ بلکه در این اجلاس فقط نمایندگان علمای مقاومت از کشورهای مختلف حضور دارند که امیدواریم این نشست به عنوان اولین اجلاس اتحادیه علمای مقاومت بتواند به جایگاه و وظیفه‌ای که دارد، خوب عمل کند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب در مورد حمایت علمای برجسته جهان اسلام از این اتحادیه گفت: ما همه علمای راستین جهان اسلام را از اعضای اتحادیه جهانی علمای مقاومت می‌دانیم و امیدواریم که آنها نیز خودشان را از اعضای این اتحادیه بدانند و به وظایف دینی و انسانی که نسبه به حمایت از مقاومت بر دوش آنهاست، عمل کنند.

کد خبر : ۲۹۳۱۳۲