خبرگزاری کار ایران

امیر پوردستان:

شکست منافقین در مرصاد دلیل ترور شهید صیاد شیرازی بود

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران دلیل و بهانه اصلی ترور شهید صیاد شیرازی توسط منافقین را شکست و ضربه ای دانست که این گروه در عملیات مرصاد در اثر تدابیر و فرماندهی این شهید بزرگوار متحمل شده بودند.

به گزارش ایلنا، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان همزمان با 5 مرداد سالروز شکست منافقین در عملیات مرصاد گفت: پس از پایان جنگ تحمیلی که حالت نه جنگ و نه صلح بر مرزها حاکم بود منافقین فعالیتی را در مرزها انجام دادند و شهید صیاد شیرازی که در آن زمان به عنوان مسئول بازرسی ستاد کل نیروهای مسلح مشغول فعالیت بود احساس مسئولیت کرد و برای بررسی وضعیت، خود را به منطقه رساند.

وی در ادامه افزود: شهید صیاد شیرازی با شناخت خوبی که از منطقه و نیروها داشت به پایگاه کرمانشاه رفت و با بالگرد 214 هوانیروز عملیات شناسایی از منطقه را انجام داد و در نهایت با ساماندهی و تدابیر ویژه خود با کمک و هدایت نیروها، ضربه مهلکی در عملیات مرصاد به منافقین وارد کرد و منافقین مجبور به عقب نشینی شدند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به نقش نیروهای مردمی و سپاه در عملیات مرصاد خاطرنشان کرد: نیروهای مردمی و سپاه در عملیات مرصاد نیز به شایستگی نقش آفرینی کردند اما شهید صیاد شیرازی در این عملیات ضربات جبران ناپذیری به منافقین وارد کرد. به دنبال این موضوع منافقین منتظر فرصتی بودند تا صیاد شیرازی را به شهادت برسانند که سرانجام در 21 فروردین 78 موفق به انجام این کار شدند ، در حقیقت دلیل اصلی ترور هم ضربه ای بود که به منافقین در عملیات مرصاد وارد شد.

امیر پوردستان در پایان درباره توانمندی نظامی منافقین در آن دوره زمانی اظهار داشت: رژیم بعثی صدام ظرفیت نظامی عظیمی به نام منافقین را در عراق ایجاد کرده بود. این گروه تروریستی افراد دست و پا بسته ای نبودند، به شخصه با تعدادی از دستگیر شدگان مصاحبه داشتم. این مصاحبه‌ها نشان داد که این افراد از نظر نظامی توانمند بودند و برای ضربه به کشور همه جانبه وارد شدند.

کد خبر : ۲۹۳۳۶۷