خبرگزاری کار ایران

قاضی‌پور خطاب به وزیر نیرو:

هزینه آذری بودن شما را می‌دهیم

نماینده مردم ارومیه در حاشیه سوال از وزیر نیرو گفت: درحال حاضر هزینه آذری بودن شما را می‌دهیم. کاش از اهالی جنوب یا شمال کشور بودید.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در حاشیه سوال امروز نمایندگان مجلس از وزیر نیرو، گفت: برای حفظ آب‌های سطحی و زیر زمینی باید تالاب‌ها و دریاچه های کشور از جمله دریاچه ارومیه احیا شوند٬ چرا وزارت نیرو نسبت به احیا و نجات تالاب‌ها و دریاچه‌های کشور اقدام عملیاتی انجام نمی‌دهد و آبهای مرزی را رها نمی‌کند؟

نماینده مردم ارومیه خاطرنشان کرد: عده‌ای دریاچه ارومیه را پله‌ای برای پیشبرد اهداف سیاسی و شخصی خود کرده‌اند٬ اما بحث دریاچه ارومیه که روزی به عوان یک مشکل محلی مطرح بود، پس از آنکه موضوع ریزگردهای نمک نیز مطرح شد٬ به عنوان مشکلی کشوری مطرح شد.

نماینده مردم ارومیه با اشاره  به اینکه هنوز ریزگردهای نمک به تهران نرسیده‌،‌ یادآور شد: وقتی ریزگردها به تهران برسند٬ اکنون موضوع احیای دریاچه ارومیه انجام شده‌ بود.

قاضی‌پور با اشاره به ثبت جهانی دریاچه ارومیه و منابع طبیعی قابل توجه آن خطاب به وزیر نیرو گفت: شما کدام سد در کشور را می‌شناسید که بدون مجوز وزارت نیرو احداث شده‌ب اشد. شما درحالی در بحث خشک شدن تالاب‌ و دریاچه ارومیه را مقصر می‌دانید که خودتان بیش از 20 سال است که در وزارت نیرو، منصب عالیرتبه اجرایی دارید.

با تاکید بر وعده روحانی در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال 92 مبنی بر احیا و نجات دریاچه ارومیه، تصریح کرد: با وجود آنکه این وعده عملی شد و در همان ابتدای کار دولت مصوبه هیات وزیران قرار گرفت، در ادامه در جهت عکس عمل شد و درحالی که در آن زمان هنوز 30٪ آب دریاچه باقی مانده‌ بود اکنون تنها 2٪ از آب دریاچه ارومیه باقی مانده‌است.

قاضی‌پور تصریح کرد: آقای وزیر پیش از این می‌فرمودید پول نیست و بودجه و اعتبار کافی را در اختیار ندارید. حال سالیان است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی بودجه لازم را در اختیار شما قرار دادند و الله اعلم که در کجا هزینه شده‌ است؟

وی ضمن تشکر از نمایندگان مجلس گفت: تنها در سال 93، مبلغ 729 میلیارد تومان و در سال 94 نیز مبلغ 1100 میلیارد تومان اعتبار در اختصاص یافت. می‌گویند مجلسیان خیانت کردند و حکم به مرگ دریاچه دادند،‌ اما وجود آنکه بودجه توسط مجلس در اختیار شما قرارگرفته، قطره آبی به دریاچه افزوده نشده است.

این نماینده مجلس نهم با اشاره به این‌که وضعیت دریاچه نسبت به گذشته بسیار بدتر شده، گفت: چرا در صداوسیما هر روز دروغ می‌گویند که آب دریاچه تثبیت شده‌است.

قاضی‌پور همچنین با اشاره به آذری بودن وزیر نیرو، افزود: ما درحال حاضر هزینه آذری بودن شما را می‌دهیم. کاش از اهالی جنوب یا شمال کشور بودید. مردم بدانند از این وزیر ترک برای ما نه آبی گرم می‌شود و نه آبی به دریاچه ارومیه روا می‌شود.

وی افزود: ملت ایران دریاچه ارومیه حیات و ممات ملت ایران نیز هست. آیا نباید برای احیا و افزایش محصولات کشاورزی و تولید ملی آب را احیا می‌کردیم.

این نماینده اصولگرای مجلس در پایان با اشاره به حساسیت موضوع دریاچه ارومیه در فضای مجازی و نزد افکار عمومی، خاطرنشان کرد: باتوجه به مواضع پیش از انتخابات ریاست جمهوری، این موضوع به دلیل پیگیری نمایندگان کشور و به خصوص نمایندگان استان‌های آذربایجان غربی و شرقی به عنوان عامل کارآمدی یا ناکارآمدی دولت تلقی می‌شود و این شیوه اجرایی شما بیش از همه ضرر خود شما و دولت تمام می‌شود.

کد خبر : ۲۹۳۴۰۶