خبرگزاری کار ایران

اراکی در افتتاحیه اجلاس علمای مقاومت:

بدون اتحاد٬ هویت و پیروزی محقق نمی‌شود

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تأکید کرد: علما در رأس امور دعوت به وحدت و اتحاد مسلمین قرار دارند.

به گزارش ایلنا٬ آیت الله "محسن اراکی" دبیر کل مجمع جهانی تقریب و نائب رئیس اتحادیه علمای مقاومت در مراسم افتتاحیه اولین اجلاس عمومی اتحادیه علمای مقاومت که در بیروت پایتخت لبنان در حال برگزاری است، طی سخنانی اظهار داشت: عهدی که خدا از مردم گرفت، اطاعت از خدا و رسولش، تحقق عدالت، یاری حق و مبارزه با طاغوت بود.

وی با بیان اینکه علما در رأس دعوت به وحدت و اتحاد مسلمین قرار دارند، اظهار داشت: ما به این خاطر از علما دعوت کرده‌ایم تا آنها این عهد الهی را محقق کنند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب اظهار داشت: تأکید و استمرار اطاعت از خدا و رسولش و یاری حق و عدالت و مظلومان رسالت مهم اسلامی است.  

وی با تاکید بر لزوم تجدید میثاق مجدد امت اسلام با آموزه های رسول مکرم اسلام، رویگردانی امت از میثاق الهی خود را عامل مشکلات کنونی جهان اسلام دانست.

آیت الله اراکی با اشاره به کلام معروف امیر المومنین (ع): «اخذ الله علی العلماء الا یقاروا علی کظة ظالم ولا سغب مظلوم..» گفت: علمای دین در راس کسانی هستند که خداوند از آنها پیمان گرفته تا در برابر ظلم ظالمان ساکت ننشینند و سخن حق را بر زبان جاری کنند.

وی ادامه داد: مقاومت، وفای عهد به همان منشوری است که خدا در قران از آن اینگونه یاد می کند: «من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه، فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر وما بدلوا تبدیلا» این پیمان مختص مسلمانان نیست بلکه از همه اهل کتاب اعم از مسیحیان و یهودیان نیز گرفته شده است و آیات متعددی از قران به آن اشاره دارد.

آیت الله اراکی افزود: ما امروز برای این در این مکان جمع شده‌ایم تا میثاق خود را با خدا و رسول خدا دوباره احیا کنیم. ما اینجا هستیم تا بر اطاعت خود از خدا و رسولش تاکید مجدد کنیم و بر التزام خود بر مقاومت و بر یاری عدل و نبرد با طاغوت و دفاع از مستضعفان و دفاع از ارزش های انسانی تاکید دوباره کنیم. از همین رو اتحاد علمای مقاومت با پافشاری بر خط مقاومت، به دنبال دفاع از ارزش‌هایی است که رسول گرامی اسلام پیام‌آور آن بود.

وی با تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری همایش به ویژه شیخ ماهر حمود دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مقاومت، تاکید بر اتحاد علمای مقاومت را به این دلیل دانست که اتحاد باعث ایجاد هویت و عزم و پیروزی می‌شود و بدون اتحاد٬ هیچ‌کدام از این مقوله‌ها تحقق پیدا نمی‌کند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب در پایان سخنان خود اظهار داشت: امروز در این جمع رسول مکرم اسلام را خطاب قرار داده و به ایشان عرضه می‌داریم که: «یا ابانا استغفر لنا انا کنا خاطئین». ما حق شما را نتوانستیم ادا کنیم چرا که شما به یاری حق و دوری از دنیا فرمان دادید و از تبعیت هوای نفس برحذر داشتید اما ما در امتثال امر شما کوتاهی کردیم، برای همین است که امروز در کشورهای اسلامی سیل خون جاری شده است.

به گزارش ایلنا٬ روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، اراکی ادامه داد: ما امروز با شما پیمان دوباره می‌بندیم در اطاعت از شما ثابتقدم باشیم و با بذل جان و مال خود از مظلومان و در راس آنها از مسجد‌الاقصی و فلسطین دفاع کنیم و هویت پایمال شده کشورهای اسلامی را به آنها بازگردانیم.

 

کد خبر : ۲۹۳۵۳۱