خبرگزاری کار ایران

رسایی در تذکر شفاهی:

متن توافق هسته‌ای باید در مجلس بررسی شود

نایب رئیس کمیسیون اصل نود با تأکید بر ضرورت حفظ جایگاه قانونی مجلس گفت: اظهارنظر سخنگوی دولت در خصوص عدم بررسی متن توافق هسته ای در مجلس شأن مجلس را زیر سوال می برد.

به گزارش ایلنا، حمید رسایی در نشست علنی امروز (چهار‌شنبه 7 مردادماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی با طرح این سوال که آیا مجلس در رأس امور است یا خیر گفت: حرمت امامزاده را متولی آن حفظ می کند از این رو باید بپرسیم که آیا بند 11 وظیفه هیأت رئیسه را دفاع از مجلس و جایگاه قانونی آن می داند یا خیر.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از همکاران اشاره کردند که روز گذشته آقای نوبخت در ادبیات نامناسبی از بررسی نشدن توافقنامه در مجلس خبر داده و گفته که این توافقنامه در شورای عالی امنیت ملی در حال بررسی است، چطور ما توافقنامه های مربوط به انتقال کتاب، تئاتر و گروه اقتصادی را در مجلس مصوب می کنیم اما این موضوع به این مهمی به ما مربوط نیست؟

وی افزود: متأسفانه اظهارات مذکور در خصوص بررسی نشدن توافقنامه در مجلس حرف یک مقاله نویس روزنامه نبوده بلکه سخنگوی دولت آنها را ایراد کرده است. من می خواهم بدانم جریانی به دنبال حذف مجلس از رسیدگی به توافقنامه هسته ای است؟ مگر می شود؟

نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس با اشاره به اظهارات دکتر لاریجانی در خصوص بررسی متن توافقنامه در مجلس گفت: طبق گفته دکتر لاریجانی متن مذکور در مجلس بررسی می شود.

کد خبر : ۲۹۳۷۴۴