خبرگزاری کار ایران

فتاحی به ایلنا خبر داد؛

پیگیری بازداشت دکتر رزمجویی در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: آنچه در ممسنی برای دکتر رزمجویی پیش آمد، توهین به جامعه پزشکی است و حتما در کمیسیون بهداشت و درمان به این موضوع رسیدگی خواهیم کرد.

عابد فتاحی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به بررسی پرونده توهین و بازداشت یک از بانوان جراح در بیمارستان نورآباد ممسنی حین انجام وظیفه، خاطرنشان کرد: چند روز پیش درحاشیه درگیری یک زن و شوهر، ‌حوادثی پیش آمد که به‌هیچ عنوان در شان جامعه پزشکی کشور نبود.

این نماینده مجلس نهم با تشریح آنچه در بیمارستان نورآباد گذشت، یادآور شد: گویا در حاشیه این اتفاق یکی از قضات دادگستری با تهدید جراح، از او می‌خواهد نگذارد بیمار زخمی‌ شده به‌هیچ عنوان بمیرد و این درخواست غیرمنطقی، طبیعتاً با واکنش خانم دکتر جراح مواجه شده که منجر به درگیری میان او و قاضی گردید.

این نماینده اهل سنت مجلس ادامه داد: گویا خانم دکتر به قاضی اعلام کرده که طبیعتاً تمام تلاش خود را برای نجات بیمار انجام خواهد داد، اما امکان این‌که چیزی را در مورد سلامت صددرصد زخمی تضمین کند، وجود ندارد که این موضوع منجر به درگیری لفظی میان این دو شده و در ادامه قاضی با ادعای اینکه اگر طرف دعوای او یک پزشک جراح است، او نیز قاضی است، بدون برگزاری دادگاه با صدور حکم خانم پزشک را دستبند زده و بازداشت کرده است.

فتاحی ضمن محکوم نمودن این بی‌احترامی یادآور شد: در پی این اتفاق که منجر به بازداشت حدوداً یک‌ساعته و توهین به خانم جراح شد، جامعه پزشکی و پرستاری استان فارس تصمیم به تحصن دسته‌جمعی گرفت و اعلام کردند تا زمانی که به این موضوع رسیدگی نشود، به جز خدمات عمومی اورژانس حاضر به بازگشت به محل خدمتشان نیستند که البته با پادرمیانی برخی از بزرگان و ریش‌سفیدان جامعه پزشکی استان این تحصن برگزار نشد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: اقدام قاضی پرونده کاملاً برخلاف قانون و اخلاق بوده است، البته تاکنون شکایتی ازسوی خانم دکتر جراح تنظیم نشده، اما ما در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس این موضوع را پیگیری خواهیم کرد تا خدایی ناکرده دیگر شاهد بروز چنین اتفاقاتی نباشیم.

کد خبر : ۲۹۳۷۵۶