خبرگزاری کار ایران

مقیمی در جمع خبرنگاران:

دولت در زمینه پول‌های کثیف با قاطعیت ورود خواهد کرد

معاون سیاسی وزیر کشور از ساخت و تحویل 5الی 6 صندوق شیشه‌ای برای انتخابات خبر داد و گفت: این صندوق‌ها باعث خوانده شدن رای افراد می‌شود و ما صندوق ساخته شده را به شورای نگهبان تحویل می‌دهیم و با تایید از شورای نگهبان از آنها استفاده می‌کنیم.

به گزارش ایلنا، محمد حسین مقیمی در جمع خبرنگاران استان هرمزگان گفت: مسئولین محلی باید در خصوص مسائل منطقه و برگزاری انتخابات آینده تعامل و همفکری داشته باشند و این همکاری به این معنا نیست که مسائل را مطرح کنیم و آنها را به حال خود رها کنیم ، بلکه باید با اصل شایسته سازی است و توجه به دیدگاه نمایندگان افراد شایسته را در این حوزه انتخاب کنیم.

 معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به نقد پذیر بودن دولت در مسائل حساس کشوری بیان کرد : همه مسئولین محلی میتوانند نقد و اظهار نظر داشته باشند ، اما تصمیم نهایی آن را از وزارت کشور باید بگیرند و همکاران ما سعی دارند که سیاستهای دولت را اجرا کنند و دولت تدبیر و امید نیز به انتقاد بهاء میدهد ولی در عملکرد باید براساس چهارچوب قانون عمل کرد.

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: با توجه به اینکه وزارت کشور مجری انتخابات است و هر چند سال یک بار هزینههای سنگینی در این حوزه استفاده می شود، مدیرانی که قصد کاندید شدن را دارند باید ضمن استعفاء از مسئولیت خود در باره  چگونگی خرج بودجهها توضیح دهند.

 وی با اشاره به شیشهای بودن صندوقهای شورای نگهبان اظهار کرد: این صندوقها باعث خوانده شدن رای افراد میشود و ما 5 تا 6 نوع صندوق ساخته شده را به شورای نگهبان تحویل میدهیم و با تایید از شورای نگهبان از آنها استفاده میکنیم.

معاون سیاسی وزیر کشور با اعلام نزدیک شدن انتخابات و فعال شدن احزاب سیاسی مختلف گفت : احزاب باید براساس قانون عمل کنند و اگر بد اخلاقی از این افراد دیده شود ، براساس کمیسیون ماده 10 رسیدگی می شود و اگر نیاز باشد متخلفین به دادگاه ارجاع داده میشوند و سعی ما براین است که همه به اخلاق اسلامی توجه کنند.

مقیمی افزود: افرادی که به تبلیغات زود هنگام دست بزنند با عوامل اجرایی رصد میشوند و با آنها با قاطعیت برخورد میشود .

وی در خصوص احتمال ورود پول های کثیف در انتخابات آینده گفت : با توجه به وجود پدیده قاچاق سوخت در کشور احتمال استفاده اشخاص از حامیان غیر قانونی مانند سایر کشورها از اینگونه در آمدها وجود دارد ، که در این زمینه دولت با قاطعیت ورود پیدا خواهد کرد.

مقیمی در خصوص شایعه برکنار شدن استاندار هرمزگان گفت: اگر در رسانهها اطلاعرسانی صحیح صورت بپذیرد جلوی شایعات هم گرفته میشود و شایعه برای جامعه خیلی ضرر و زیان دارد و مطبوعات و رسانه ها می توانند با شفاف سازی از انتشار اینگونه شایعات جلوگیری کنند.

وی تصریح کرد: دولت در این مدت که بحث هسته ای را دنبال کرد سعی کرد از کارشناسان خبره استفاده کند و از تیم تخصصی سازمان انرژی اتمی و از ابتدا برنامه ریزی خوبی را انجام داد و طی این مدت همه کمک کردن و با پشتیبانی مردم و حرف های مقام معظم رهبری برخوردار شدند و در واقع یک کار بسیار خوبی را انجام شد.

 رئیس ستاد انتخابات کشور خاطر نشان کرد: در وزارت کشور عملکرد مدیران چک میشود و تا زمانی که عملکردشان در راستای دولت و چهارچوب وظایف دولت باشد و از مسیر انحراف نشود پا برجاست و اگر از مسیر و انحراف شود که اول از طریق آموزش و صحبت و در مرحله آخر تغییر و جابه جایی صورت می پذیرد اگر مدیر در انجام وظایفش کوتاهی کند اخراج می شود.

کد خبر : ۲۹۳۸۱۲