خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان :

ادعای ارتباط ایران در حمله تروریستی اخیر بحرین، صحت ندارد

معاون عربی آفریقای وزیر امور خارجه به اتهام وزیر خارجه بحرین مبنی بر نقش کشورمان در انفجار تروریستی اخیر در این کشور پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین امیرعبداللهیان در واکنش به انفجار اخیر در ستره بحرین و ادعای وزیر خارجه این کشور مبنی بر این‌که «داعش سنی و شیعه سرشت واحدی دارند و ایران در پشت این اقدام در بحرین قرار دارد» گفت: اقدام تروریستی اخیر در بحرین را به شدت محکوم می‌کنیم. ادعای بحرین مبنی بر دستگیری فردی مسلح و مرتبط با ایران به هیچ وجه صحت ندارد.

وی ادامه داد: انتشار این خبرسازی، آن هم در زمان شروع سفر سازنده و مثبت منطقه‌ای وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران که حامل بهترین پیام‌ها برای منطقه است و تداوم اتهامات به ایران، کاملا هدفمند صورت می‌گیرد.

این مقام عالی‌رتبه وزارت امور خارجه با اشاره به رفتارهای درون حاکمیتی دولت بحرین اظهار داشت: متاسفانه رفتار طائفه‌ای برخی عناصر افراطی در درون حکومت بحرین و توهین عامدانه‌ آنان به اعتقادات مذهبی مسلمانان، منجر به ایجاد فاصله عمیق بین حکومت و مردم شده است.

امیرعبداللهیان خطاب به وزیر امور خارجه بحرین تصریح کرد: به وزیر امور خارجه بحرین نصیحت می‌کنیم که به جای تحریک و تشویق فتنه مذهبی در این کشور و منطقه، به ایفای نقشی مثبت و سازنده در قبال امنیت جمعی منطقه و ایجاد آشتی ملی میان حکومت و مردمش بیاندیشد.

معاون امور عربی و آفریقای وزیر امور خارجه با بیان اینکه تهران صرفاً از راهکار سیاسی در قبال بحرین حمایت می‌کند، تاکید کرد: ادامه سرکوب‌ها، نقض سیستماتیک حقوق بشر و تشدید فضای امنیتی در این کشور اوضاع را پیچیده‌تر می‌کند.

 

کد خبر : ۲۹۳۸۵۹