خبرگزاری کار ایران

با محوریت رایزنی درباره توافق هسته‌ای؛

اوباما با اعضای دموکرات مجلس نمایندگان دیدار کرد

رییس‌جمهوری آمریکا در دیدار با اعضای دموکرات مجلس نمایندگان با اشاره به اهمیت بالای توافق هسته‌ای با ایران، به کنگره هشدار داد که از هیچ کاری برای پیشبرد این توافق دریغ نمی‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری کنگره آمریکا، «باراک اوباما» برای گزارش مستقیم به اعضای کنگره در رابطه با توافق هسته‌ای ایران،  با دموکرات‌های کنگره‌ در کاخ سفید دیدار کرد.

دیداری که دخالت رهبران جمهوری‌خواه کنگره باعث شد تنها ۳۰ دقیقه طول بکشد.

اوباما اما از این فرصت هرچند کوتاه برای جلب نظر دموکرات‌ها و تلاش برای جلوگیری از رد توافق هسته‌ای ایران در کنگره، استفاده کرد.

رییس‌جمهوری آمریکا گفت: «ایران همچنان از آمریکا متنفر خواهد بود و ما نیز در سطوح مختلف با ایران مبارزه می‌کنیم، اما بهتر است که این کار‌ها را بدون بمب اتم انجام دهیم.»

وی اضافه کرد: «توافق هسته‌ای ایران بهترین راه برای جلوگیری از جدال اتمی بود.»

اوباما در این جلسه قاطعانه از توافق هسته‌ای دفاع کرد و گفت که این بهترین راه بلند‌مدت برای جلوگیری از دستیابی ایران به بمب اتم است.

«جرولد نادلر» از اعضای حزب دموکرات کنگره که هنوز تصمیم خود را در رابطه با توافق هسته‌ای نگرفته است، گفت: «اوباما در سخنان خود به این نکته اشاره کرد که هر کس باید باتوجه به نظر واقعی خود و نه به دلیل گرایش سیاسی، در رابطه با توافق هسته‌ای ایران تصمیم بگیرد.»

اما همه‌ اعضای دموکرات کنگره از سخنان رئیس‌جمهوری آمریکا راضی نبودند. «برد شرمن» عضو دموکرات کنگره از ایالت کالیفرنیا گفت: «اوباما آماده است تا نظر کنگره را نادیده بگیرد.

شرمن اضافه کرد که اوباما حداقل تا جایی که قانون اجازه می‌دهد- شاید حتی فراتر از آن- همراه توافق هسته‌ای ایران است و نه همراه کنگره.

کد خبر : ۲۹۳۹۳۹