خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی دریایی ارتش:

حضور نیروی دریایی ارتش در آب‌های آزاد نشانه اقتدار جمهوری اسلامی ایران است

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: حضور ایران در آب‌های آزاد و مبارزه با تروریسم دریایی برای اقتدار ملی و عزت مردم بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش ایلنا، امیر دریادار حبیب‌اله سیاری در جمع اصحاب رسانه در دانشگاه نیروی دریایی امام خمینی نوشهر اظهار کرد: دانشگاه نیروی دریایی محل آموزش و تربیت مدیران و فرماندهان نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران است. به برکت انقلاب اسلامی نیروی راهبردی دریایی در آب‌های آزاد جهان حضور پیدا کرده است و این امر برای اقتدار ملی و عزت مردم بسیار حائز اهمیت است.

فرمانده نیروی دریایی جمهوری اسلامی تصریح کرد: در بحث تامین خطوط مواصلاتی کشور در آب‌های آزاد دنیا به ویژه منطقه خلیج عدن، باب‌المندب و دریای سرخ که یک منطقه آلوده به تروریست دریایی شده و ضرباتی را به اقتصاد کشورها از جمله جمهوری اسلامی وارد کرده است که بسیار دارای اهمیت است. ماموریت حفظ و حراست از خطوط کشتیرانی چه نفتی و چه تجاری را نیروی دریایی انجام می‌دهد و انجام این ماموریت با این وسعت در جهت سالم نگه داشتن خطوط مواصلاتی اقتصادی کشور حائز اهمیت است.

وی در خصوص خودکفایی ایران در تولیدات دفاعی گفت : ما متعهد هستیم هیچ گونه تجهیزات برای تامین امکانات مورد نیاز نیروی دریایی را از کشورهای خارجی وارد نکنیم زیرا این در شان مردم بلند همت ما نیست. ساخت انواع ناوهای موشک‌انداز، ناو شکن‌ها و زیردریایی‌ها از دستاوردهای مهم دانشگاه نیروی دریایی است.در تامین تجهیزات نیروی دریایی هیچ‌گاه به کشورهای دیگر نیازمند نیستیم و همه اینها توسط مدیرانی که در دانشگاه نیروی دریایی آموزش دیده‌اند ساخته می‌شود. در زمینه تربیت نیروی انسانی مورد نیاز نیروی دریایی و هم ساخت تجهیزات و نیز بعد عملیاتی که در دریاهای آزاد دارند، امروز با استفاده از دانش‌آموختگان این دانشگاه نهایت بهره را برده‌ایم و در بالاترین جایگاه قرار داریم.

فرمانده نیروی دریایی به نقش و جایگاه دریای خزر پرداخت و گفت: این دریا دارای منابع متعددی در انرژی، غذا، گردشگری، محیط زیست، تجارت و حمل و نقل است و می‌توانیم بیشترین بهره را از این دریا برای توسعه دریا محور کشور داشته باشیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: باید همه تلاش ما بر این باشد که توانمندی کشور به گونه‌ای افزایش یابد که از منابع موجود دریا برای توسعه دریا محور کشور استفاده کنیم و از جایگاه دریای خزر در ارتقای این جایگاه بهره لازم را ببریم.

کد خبر : ۲۹۳۹۶۴