خبرگزاری کار ایران

در اجلاس عمومی علمای مقاومت صورت گرفت؛

دیدار آیت‌الله اراکی با مفتی لبنان

دبیر کل مجمع جهانی تقریب در اولین اجلاس عمومی علمای مقاومت٬ با مفتی لبنان در بیروت دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب که جهت حضور در اولین اجلاس عمومی علمای مقاومت در بیروت به سر می‌برد٬ عصر روز چهارشنبه با عبداللطیف دریان مفتی لبنان دیدار و در مورد  مسائل مهم جهان اسلام گفت‌وگو کرد.

در این دیدار ابتدا مفتی لبنان پیرامون مسائل منطقه بویژه گروه‌های تکفیری و تروریستی سخنانی ایراد کرد و گفت: چطور ممکن یک مسلمان بردار مسلمان خود را به نام دین به شهادت برساند، واقعا شرایط کنونی جهان اسلام بسیار ناراحت کننده است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب نیز در این دیدار ضمن تشکر از موضع گیری‌های وحدت‌گرایانه مفتی لبنان از وی دعوت کرد تا در کنفرانس وحدت اسلامی که در تهران برگزار می گردد، شرکت کند.

بعد از این دیدار آیت الله اراکی با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در دیداری که با مفتی لبنان داشتم از بیانات و دیدگاه‌های تقریبی وی استفاده بردیم.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب در ادامه با اشاره به برگزاری اولین اجلاس عمومی اتحادیه علمای مقاومت در بیروت اظهار داشت: در این اجلاس هیاتی از جمهوری اسلامی متشکل از علمای شیعه و اهل سنت حضور دارند که علمای اهل سنت ایرانی حاضر در این کنفرانس از استان های مختلف کشور هستند.

وی افزود: حضور هیئت ایرانی در این اجلاس بسیار تأثیر گذار بود و هیئت ایرانی حضور بسیار فعالی داشتند.

آیت‌الله اراکی در پایان ابراز امیدواری کرد که در لبنان شاهد امنیت، اسایش، محبت، دوستی و برادری بر اساس اخوت اسلامی باشیم.

کد خبر : ۲۹۳۹۹۴