خبرگزاری کار ایران

امام جمعه قم:

به دولتمردان و تیم مذاکره‌کننده‌ کشور اعتماد داریم

امام جمعه قم، با بیان این که به دولت مردان و تیم مذاکره کننده که سخت کوشانه و با اخلاص عمل کردند اعتماد داریم، گفت: هیچ وقت، حتی بعد از این مذاکرات، به آمریکا اعتماد نخواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، حجت الاسلام و السملمین سید محمد سعیدی، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به مذاکرات اخیر کشورمان با 1+5، اظهار داشت: اصل مذاکرات و اصل نشستن شش قدرت جهانی در یک طرف میز و جمهوری اسلامی ایران در طرف دیگر، نشان دهنده قدرت نظام جمهوری اسلامی است.

وی افزود: این کشورهای طرف مذاکره، تا پیش از این حاضر نبودند با این وضعیت، با جمهوری اسلامی ایران، بر سر یک میز بنشینند، چراکه این شرایط، اقتدار نظام و کشور را نشان می‌دهد.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: این وضعیت با اقتدار کشور و نظام را مدیون پشتیبانی‌های مردم انقلابی، تلاش‌های امام مقتدر، تدابیر مقام معظم رهبری و دانشمندان غیرتمند کشور هستیم.

سعیدی با طرح این سؤال که آیا در شرایط موجود می توانستیم، امتیازهای کمتری به طرف‌های مقابل بدهیم و از آن طرف امتیازهای بیشتری دریافت کنیم؟ گفت: پاسخ کامل به این سؤال شاید وقت بسیاری بخواهد٬ اما در مجموع، اگر دولت‌های ما، رهنمودهای روشنگرانه و دلسوزانه رهبر معظم انقلاب را در عرصه‌های مختلف، به ویژه عرصه اقتصادی به کار بسته و اقتصاد مقاومتی را تقویت می‌کردند، قطعا امروز دستی بالاتر در مذاکرات داشتیم.

وی با اشاره به توافق هسته‌ای ایران با 1+5، تأکید کرد: حالا که پس از مذاکرات، فضایی برای کشورمان باز شده، باید آن را تبدیل به فرصت کرده و فرمایش‌های رهبری را عملیاتی کنیم.

امام جمعه قم، تصریح کرد: ما به دولتمردان و تیم مذاکره‌کننده خود که سخت‌کوشانه و با اخلاص عمل کردند اعتماد داریم، اما به دشمنانمان اعتماد نداریم.

سعیدی در بخش‌های دیگری از سخنان خود، یاد و خاطره آیت‌الله العظمی بروجردی و آیت الله مشکینی که سالگرد ارتحال آنان در این ایام است را گرامی داشت.

کد خبر : ۲۹۴۰۵۶