خبرگزاری کار ایران

سخنگوی هیئت رئیسه خبر داد:

انتخاب اعضای کمیسیون بررسی توافق به‌زودی در صحن علنی/ محدودیتی برای کاندیداتوری وجود ندارد

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: انتخاب اعضای کمیسیون ویژه بررسی توافق هسته‌ای طبق آیین‌نامه داخلی به‌زودی با رأی‌گیری در صحن انجام می‌شود.

عبدالرضا مصری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، تصریح کرد: چون تشکیل کمیسیون یادشده در غالب کمیسیون ویژه است، آیین‌نامه داخلی مجلس در این‌باره با صراحت اعلام کرده که انتخاب اعضا از طریق رأی‌گیری در صحن علنی مجلس انجام می‌شود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در مورد مکانیزم انتخاب شورای بررسی توافق هسته‌ای و برخی شائبه‌های بوجود آمده در این‌باره گفت: انتخاب اعضای کمیسیون ویژه بررسی توافق هسته‌ای طبق آیین‌نامه داخلی مجلس به‌زودی با رأی‌گیری در صحن علنی  انجام خواهد شد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هر نماینده‌ای می‌تواند برای کاندیدشدن در کمیسیون ویژه اعلام آمادگی کند، ادامه داد: برای اعلام کاندیداتوری در کمیسیون ویژه هیچ محدودیتی وجود ندارد٬ البته در این میان فراکسیون‌ها و کمیسیون‌های تخصصی مجلس نظیر امنیت ملی و سیاست خارجی، می‌توانند در درون خود برای معرفی کاندیدا به جمع‌بندی برسند و از قدرت چانه‌رنی خود در صحن علنی استفاده کنند.

مصری یادآور شد: در این میان طبیعتاً افرادی که در فراکسیون‌های سیاسی مجلس از مقبولیت بالایی برخوردار هستند، ظرفیت بالقوه بالاتری برای انتخاب‌شدن در کمیسیون ویژه دارند و معمولا در چنین فضاهایی فراکسیون‌های سیاسی مجلس در میان خود انتخابات برگزار  و نتیجه را در صحن علنی مطرح می‌کنند.

کد خبر : ۲۹۴۲۱۶