خبرگزاری کار ایران

دریادار سیاری:

در تامین تجهیزات نیروی دریایی نیازی به کشورهای دیگر نداریم

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه امروز به برکت انقلاب اسلامی شاهد حضور قدرتمند و با اقتدار ایران در آب‌های آزاد دنیا هستیم گفت: امروزه ما می‌توانیم با عزت از خطوط مواصلاتی کشور در آب‌های آزاد دنیا به ویژه در منطقه خلیج عدن و دریای سرخ که آلوده به تروریست دریایی است، مراقبت کنیم.

 

 

 

در ساخت ناو موشک‌انداز، ناوشکن و زیردریایی‌ پیشرفت‌های خوبی بدست آورده‌ایم

 

 

به گزارش ایلنا، امیر دریادار حبیب الله سیاری در ششمین جلسه شورای اداری شهرستان نوشهر اظهار کرد: ضررهای زیادی به اقتصاد بسیاری از کشورهای جهان در منطقه خلیج عدن و دریای سرخ وارد شده است اما نیروی راهبردی دریایی کشور توانسته است با انجام ماموریت‌های مهم در این وسعت از خطوط تجاری و نفتی ایران حفاظت کند.

وی در ادامه افزود: این عملیات‌ها از سوی فرماندهان و نیروهای مجرب که در دانشگاه امام خمینی(ره) آموزش و تربیت دیدند، محقق شده است و این مساله بیانگر جایگاه خاص دانشگاه امام خمینی(ره) نوشهر در ارتقای اقتدار ایران اسلامی است.

سیاری همچنین خاطرنشان کرد: در تامین تجهیزات نیز نیازی به کشورهای دیگر نداریم و با بهره‌گیری از دانش آموختگان همین دانشگاه علاوه بر تامین تجهیزات لازم توانسته‌ایم در حوزه ساخت انواع ناوهای موشک انداز، ناوشکن و زیر دریایی‌ها پیشرفت‌های خوبی بدست آوریم.

فرمانده نیروی دریایی در ادامه اظهار کرد: دریای مازندران با توجه به دارا بودن منابع و ظرفیت‌های متعدد از جمله انرژی، غذایی، گردشگری، محیط زیست و تجارت و حمل و نقل می تواند نقش ویژه ای در توسعه دریامحوری کشور ایفا کند و با توجه به قرار داشتن در مسیر کریدور جنوب به شمال و ارتباط بین این دریا و دریای جنوب قادر به تاثیرگذاری موثر بر اقتصاد قفقاز و آسیای میانه است.

سیاری همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به رهنمودهای رهبری _علی رغم استفاده نکردن از جایگاه خاص دریایی مازندران تاکنون_ ضرورت دارد برای توسعه دریا محوری از قابلیت‌های این دریا بهره لازم را برای ارتقای توانمندی‌های کشور ببریم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی افزود: سیاست های استکباری موجب عقب افتادگی از حضور و بهره مندی ایران از دریا شده بود که این سیاست‌ها قبل از انقلاب در کشور اجرا می شد اما امروز به برکت تدبیر و رهنمودهای رهبری هر روز بر حضور قدرتمند کشور در آب‌های آزاد دنیا افزوده می شود.

وی در پایان بازگشت به دریا و بهره گیری از منابع عظیم آنرا را سفارش مقام معظم رهبری خواند و گفت: کشور ما یک کشور دریایی است و نیازمند یک نیروی دریایی برجسته و ممتاز هستیم.

کد خبر : ۲۹۴۲۴۲